stadigare i kroppen?

busan100

Trådstartare
Min dotter har börjat på ny ridskola, verkar kanonbra. De började med att göra ryttartest p dressyrrogram M1. Hon klarade det fick 6,5 i poäng. Hon skulle dock enligt domaren försöka bli lite stadigare i kroppen, hon hade lite ostadig balans i bland. Nu undrar min dotter hur hon ska öva det? Nån med tips?

Sv: stadigare i kroppen?

Hmm om en vuxen skulle få den kommentaren så skulle jag nog bara säga, träna upp rygg och mage.
Med ett barn är det väl kanske bara att som ridlärare puscha lite och uppmuntra till att hon utvecklas, det är ju det dom är till för :)

Dansa, hålla på med gymnastik, klättra och klänga på saker. Gå balansgång på allt man kan gå balansgång på när man ändå är ute och går.

Finns ju massor med saker.

Om de tillåter att hon rider barbacka då och då så är det ett roligt sätt att öva upp balans och bålstyrka :)

Sitta på pilatesboll och öva lite balans, tex när hon tittar på tv eller så :)

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 235
Senast: Juli0a
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 836
Senast: LiviaFilippa
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 683
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 631
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama