Städhjälp?

Unafraid

Trådstartare
Är det någon som har det på regelbunden basis? Nöjd? Reflektioner?
Jag blev så less att jag ringde typ "hyr en senior". Det skulle kosta 350kr/h och hälften kan man dra av i Rut.

Tyckte det kändes väldigt prisvärt , vi jobbar så mycket utomhus plus en del övertid så vi provar en gång.(2 timmar)

Jag tänkte vanlig städning, kök, toa, dammsuga, torka golv, dammtorka. Låter det rimligt?

Vi har - och det är SUVERÄNT!

Från början hade jag det som löneförmån, sedan RUT-infördes så gick vi över till den modellen istället. Hur lång tid det tar beror ju mycket på hur stort man bor, men tack vare att det är proffs som gör jobbet så hinner de oerhört mycket mer är vad vi själva skulle ha hunnit på samma tid. Vi har städning en gång/månad. Kollegor med barn har var annan vecka. Men antalet timmar varierar i o m att vi bor olika stort.

Vi har - och det är SUVERÄNT!

Från början hade jag det som löneförmån, sedan RUT-infördes så gick vi över till den modellen istället. Hur lång tid det tar beror ju mycket på hur stort man bor, men tack vare att det är proffs som gör jobbet så hinner de oerhört mycket mer är vad vi själva skulle ha hunnit på samma tid. Vi har städning en gång/månad. Kollegor med barn har var annan vecka. Men antalet timmar varierar i o m att vi bor olika stort.
Vad har ni betalat och hur lång tid har dom behövt?

Jag tänker att dom inte är supersnabba, dom jag kontaktat, då.dwt heter "hyr en senior" :p

Jag tänker att dom inte är supersnabba, dom jag kontaktat, då.dwt heter "hyr en senior" :p
Vi har ca 150 kvm, två toaletter men inte tvättstuga (den har vi i ett annat hus och städar själva). Vi har tre timmar varannan vecka, lite dyrare timpris, drygt 400 före rut.

Är det någon som har det på regelbunden basis? Nöjd? Reflektioner?
Jag blev så less att jag ringde typ "hyr en senior". Det skulle kosta 350kr/h och hälften kan man dra av i Rut.

Tyckte det kändes väldigt prisvärt , vi jobbar så mycket utomhus plus en del övertid så vi provar en gång.(2 timmar)

Jag tänkte vanlig städning, kök, toa, dammsuga, torka golv, dammtorka. Låter det rimligt?

Jag städar själv. Jag gillar det oftast och har svårt för att ha främlingar som gör sånt.
Har dock vänner som både har städhjälp och som driver sån firma. Verkar himla skönt för många med den hjälpen.

Vi hyrde in två kvinnor ur en pensionärs-pool när vi skulle flyttstäda och fick ont om tid. De hade städat en annan flyttstäd innan de kom till oss. Men jäklar vad de jobbade fint! Vi var jättenöjda med de kvinnorna.
De hade tydligen så dålig pension att de behövde jobba. Det kändes bra att betala just dem!

Vi anlitar faktiskt just ett sådant företag - Senioruthyrning heter det. Vi har egentligen avtalat om fyra timmar, men vår nuvarande städerska gör det på 2.5-3 timmar. Då har vi ett litet hus på totalt 90 kvm boyta. Samt röjer undan noggrannt innan hon kommer hit. Betalar ca 800 kr efter RUT-avdraget.

Vi har det och det är så himla skönt för oss som verkligen inte gillar att städa. Vi har städhjälp varje vecka med upplägget att varannan vecka är "snabbstäd" där hjälpen dammsuger, byter lakan och torkar kök och badrum. De andra veckorna görs en grundligare städning plus strykning. Snabbstädningen tar 1-1,5 h och den ordentliga städningen tar 3 h. Det är en lägenhet på 140 kvm med två badrum och en del kattsand och hundhår.

Ert upplägg tycker jag låter väldigt rimligt.

Vi har haft ett städ, hon tog nedanvåningen, vilket tog två timmar, blev väldigt bra! Har inte bokat något nytt men två timmar varannan/var tredje vecka skulle jag vilja köra på, det skulle kännas skönt!

Liknande trådar

Hemmet Tänkte fråga ifall det finns någon här som har anlitat städhjälp? Vad betalar ni? Hur stort har ni? Vad ingår? Och hur ofta? Har dem en...
Svar
3
· Visningar
627
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka