Stackars, stackars liten hund!

ylvaaskersund

Trådstartare
Vår rara tvååriga omplacering som kom till oss i Oktober förra året och hade NOLL uppfostran har nu fått möta sin överman:confused:, vi har haft en osynlig linje till vårat lillakök där hundarna inte får vara, det har dock varit lite svårt för Råttan att förstå och han har ätit ojäst deg, nybakat bröd, sopor i största allmänhet och slitit sönder papper i all oändlighet!

För att minimera risken för skador på Råttan satte vi i går upp en grind till lillaköket och den stackars, stackars lille hunden kan nu inte längre föräta sig på ojäst deg och nybakade frallor!:(

En vacker grind blev till sist hans överman!;)

Sv: Stackars, stackars liten hund!

Puh, jag var inte säker på att jag skulle tordas öppna den här tråden.....
kanske skulle jag få läsa om någon misshandlad, vanvårdad stackare....
Skönt att det inte var så...
Vad säger plutten om eländet då?

Fasiken.... Jag som hoppades att du hade fått tag på en mördarkatt eller ilsken gammeltik eller något som jag kunde få låna för att få pli på min egen råtta... *besviken*

;)

Jag har en mördarkatt som fått en lancashire/JRT-blandning att fly i panik och skrika av skräck när den råkade komma för nära hennes mat... Men vete tusan om jag lånar ut henne, hon är så underhållande. :D

Puh, jag var inte säker på att jag skulle tordas öppna den här tråden.....
kanske skulle jag få läsa om någon misshandlad, vanvårdad stackare....
Skönt att det inte var så...
Vad säger plutten om eländet då?

Han är djupt deprimerad förståss!:confused:

Droppen var när han lyckades öppna ett överskåp och plocka ut mina alldeles nybakade frallor och satte i sig allihop, inte en smula kvar, inga ingridienser hemma för att göra nya och vi bor på landet och det kändes inte ekonomiskt försvarbart att åka fem mil för lite mjöl och jäst!

Tur att man har bra grannar!:bump::bump:

Jag har en mördarkatt som fått en lancashire/JRT-blandning att fly i panik och skrika av skräck när den råkade komma för nära hennes mat... Men vete tusan om jag lånar ut henne, hon är så underhållande. :D

Att bli jagad, klöst och biten i rumpan har hittills inte funkat utan ses mer som underhållning här hemma. Exakt vad gör din kisse...?

Om du inte vill låna ut katten kan du väl låna in hunden......?? :angel:

ÖVERskåpet??

Har du en sån där hund som beskrivs "en tredjedel hund, en tredjedel katt och en tredjedel apa"..?

Hon verkar ha ett kroppsspråk som får den mest hårdföra hund att bli en blöt trasa. Min bonussyster har en schabradortik, en riktig bitch som lyfter på benet och piercade min hunds öra när han råkade vara lite för framfusig. Hon accepterar de katter hon har hemma, men hennes matte var en smula orolig första gången de kom på besök och hon skulle träffa min katt. Katten kom intraskande i rummet på sitt vanliga, självklara sätt och inom mindre än tio sekunder vågade hunden inte ens titta på henne. Nästa besök blev den förut så tuffa tiken liggande i hallen, gnyendes.

Jag tror att ännu en anledning till att min katt skrämmer slag på både hundar och andra katter, inklusive stora hankatter, är att hon har ett krigstjut som inte är av denna världen.

Jag vet inte riktigt vad Rover skulle tycka om en liten påflugen råtta på besök, han skulle förmodligen anta sitt allra mest lidande ansiktsuttryck. :D

Jag vet inte riktigt vad Rover skulle tycka om en liten påflugen råtta på besök, han skulle förmodligen anta sitt allra mest lidande ansiktsuttryck. :D

Så som Loka ser ut till vardags alltså. :cool: Han kan få komma hit under tiden. ;)

(Börjar jag låta desperat än....? :D)

Överskåp??
Vad är det för en ras/rasblandning?
Mankhöjd 1,20?

Eller bor ni i upp och nervända huset? Där överskåpen är nere....

Smått desperat, ja. :D

Du får nog jobba på säljaregenskaperna lite om du vill få avlastning. Eller lägga in fler bilder, för han är ju söt som socker! Iallafall när han sover...

Det är en Rotweiler/Amstaff korsning och jag är imponerad själv, dock finns det en liten liten risk att det var min ytterst väluppfostrade Grand Danios som hjälpte till att öppna, men hon äter inte bröd!

Råttan är husses hund och GD är min så jag skyller självklart på husses hund!;)

Råttan är nämnligen helt galen i deg och allt vad degen blir efter gräddning! Han har satt i sig ojäst deg en gång och det var mindre roligt!:crazy:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Valp 2025
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka