Stackars lilla hund (rött öra)

J

J3O

Upptäckte i morse att hunden var alldeles röd i hela högra örat..:confused:
Han skakade på huvudet lite grann efter jag tittade lite i det. Han har lite känslig hud men detta såg inte roligt ut.
Riktigt brännande röd.:eek: :cry:
Tänkte köpa örondroppar(ögon-örondroppar) som jag har hört är de bästa (har använt de innan till ögonen när han hade lite infektion där och det försvann på bara ett par timmar).
Kommer inte ihåg vad de hette (ska fråga styvmorsan).

Vi var ju och badade i havet i helgen och misstänker att det kan vara antingen saltet eller alger som han fått in i örat.

Någon annan som varit med om detta som kan berätta??
 
Sv: Stackars lilla hund (rött öra)

Men, har han inte öroninflamation då?
Då räcker det inte med "droppar". Min hund fick antibiotika och något slags örontvätt/rens att tvätta med. Min hund hade doppat huvudet i en hink på tomten och fått vatten i örat som jag inte torkat bort.
 
Sv: Stackars lilla hund (rött öra)

Jag har faktiskt inte kollat i örat så jätte nogrannt faktiskt. Jag såg det i morse efter morgonrundan och hann inte kolla riktigt ordentligt. Jag ska kolla efter lite bättre när jag kommer hem. Vilket är tecken på öroninflamation? Brukar det inte blir varigt och dant av det? Vad jag såg lite snabbt i morse var det bara rödflamigt och inget var (ej säkert än som sagt) och jag tyckte att det såg ut som en hudirritation i örat (jaja.. ni fattar kanske). Men jag ska kolla efter nogrannare senare och sedan ringa till en vän som jobbar på ett djursjukhus.

(Jag tycker att var gång man ringer till djursjukhuset så säger de direkt att man ska komma in och oftast när det egentligen inte behövs. Därför ringer jag heldre till vännen som kan dessa grejer men är realist)
 
Sv: Stackars lilla hund (rött öra)

Min valp var lite kleggig i örat och det var lite rött. Han hade inte börja klia sig förrän jag gjorde rent och funderade var det var för klet i örat. Veterinären sa att de ofta lutar huvudet, kliar sig, ruskar när det är öroninflamation på gång. Inget av detta gjorde min hund utan var bara röd och lite kletig - tidigt stadium.
Jo de flesta vet. man ringer vill att man kommer in men i mitt fall så har jag en valp och vet att de kan få kroniska besvär om man inte behandlar öroninflamation i tid. Det kostade ungefär 550kr hos vet. (ingick då en öronrens för 110kr) Sedan gick receptet på 200-300kr (kommer inte ihåg). Var på en Djurklinik.
 
Sv: Stackars lilla hund (rött öra)

Ja det låter nästan precis som det Zippo har. Försökte precis ringa min vetrinär men fick inget svar. Jag ska åka in med honom så fort jag kan. Tack för ditt svar!
 
Sv: Stackars lilla hund (rött öra)

Tänkte bara meddela att det VAR öroninflamation. Har fått droppar nu som han ska få i öronen i 10 dagar så han kommer bli bra igen.. Han har ju inte haft det mer än 3 dagar nu! Men jag tycker ändå synd om honom eftersom jag märker att han har ont i örat. Men så nu vet ni det. Vetrinären sa att när de blir svullna eller röda i öronen så är det alltid öroninflamation. Det har uppstått på olika sätt men man behandlar det nästan alltid på samma sätt.
 
Sv: Stackars lilla hund (rött öra)

Vad bra att du åkte in när det var öroninflamation så slipper han få mer ont. På min hund släppte det ganska fort när jag börjat med antibiotikadropparna. Vad har du för ras? Jag har schäfer men hans öron hade inte rest sig då, i söndags när han vaknade efter förmiddagssömnen så stod bägge öronen. Han blev så fin...
 
Sv: Stackars lilla hund (rött öra)

Hehe.. Jag har en schäfer-dober blandning.. Han ser exakt ut som en schäfer fast större och halvhängande öron.. Jag ville från början att öronen skulle resa sig men nu har jag ändrat mig.. Han öron är så roliga så det har blivigt hans charm! Hur gammal är din?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Har snart ägt min engelska bulldog i 2 år, och peppar peppar, hon har varit frisk och väldigt fräsch i kroppen. Inga...
Svar
8
· Visningar
3 727
Senast: Hyacinth
·
Katthälsa Min ena katt har fått hudproblem. Jag upptäckte det första symtomet i helgen. Då var det ena bröstvårtan som var sårig. Eller typ som...
Svar
1
· Visningar
973
Senast: mackan
·
Hundhälsa Blä, belgarn kliar sig. Hela tiden. Imorgon ska vi till huddoktorn och försöka lista ut varför. Jag som har haft allergihund tror...
Svar
17
· Visningar
3 953
Senast: Och_Aye
·
Övr. Hund *suck* Det började med att hon började slicka sig på ena framtassen så pälsen nästan försvann helt. Sen började hon klia sig i ena...
Svar
8
· Visningar
6 373
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp