Stackars HÄstar!!!

S

sandy_

Hej!
Kom i söndags natt hem från en 10 dagar lång semester på Kreta. Vi bodde på ett hotell i Agia Marina som ligger utanför Chania. Jag har lite problem med solen för jag får väldigt lätt soleksem. Så en dag när jag hade det som värst åkte vi in tillChania stad för att titta lite i affärena och shoppa lite. När vi kommer ut till hamnen står det tre hästarmed vagn på där. Man kunde alltså åka häst och vagn! Vi gick fram och skulle häls på hästarna. Den första var jätte sur och la öronen bakåt så fort man kom i märheten av den. Den andra var den enda som stod fastbunden. H*n stod och tuggade på grimskaftet och ville mest bara därifrån. Den tredje var som två magneter med fel sida vänd mot varandra. Om man sträckte fram handen flyttade den heltenkelt huvudet åt andra hållet. De så ju fina ut och så men de verkade helt tappat livslusten. När en familj skulle knäppa kort på den första hästen och den bara stod och hängde smällde mannen som hade hand om det hela till hästen på baken!!! Hästen blängde bara surt på mannen men det verkade inte som första gången det hände!!! :eek:
Hur elak får man vara mot sin häst????? :eek: :cry: :cry: :confused:
Jag fattar ingenting!!!!!!
:cry: :cry: :cry: :cry:
 
Sv: Stackars HÄstar!!!

Det är ju så i flera sydländer att hästen inte alls är en häst i den bemärkelse vi i välfärds länderna ser på hästen - som ett hobby djur och nöjes djur.... i dessa länder är hästen helt enkelt ett redskap som används för att tjäna ett levebröd. Det är vanligt att de inte har namn.

tycker tyvärr att jag sett betydligt värre än det du reagerar på. I turkiet tex kan man se hästar som haltar gravt köras framför vagnar och dra lass, med revbenen stickandes ut. där förstår de inte om man frågar vad hästen heter, de har inga namn på sina djur.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Har haft en lunchgrind (med 12v magnet) i hagen nu ett tag och i början fungerade det perfekt, tills en utav hästarna blev för smart...
Svar
8
· Visningar
3 925
Senast: kvandi
·
G
Hästvård Jag har en nära bekant som jag just nu är hästvakt åt pga att h*n har åkt utomlands .Jag har påpekat brister upprepade gånger för...
Svar
8
· Visningar
1 352
Hästhantering Vet att vissa här har följt alla (skräck)historier om min häst genom åren och, well, här kommer en till. Och ja, det är som vanligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
7 937
Senast: Cornelius
·
D
Hästmänniskan Det började en dag när jag gick med min häst och de kom några gående med en liten tjej i vagn. Hon hade något grövre handikapp och hade...
Svar
11
· Visningar
1 788
Senast: diny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp