Stackarns lilla katten :(

Sv: Stackarns lilla katten :(

Jävla puckon! :devil: Avliva stackarn, hur kan man se det där som något att sko sig på.:mad: :cry: :cry:

Usch ville bara gråta när jag såg det.. Iof vet vi inte om den lider, men det såg hemskt sorjligt ut.

Varför avliva den direkt???

Bara för att den ser annorlunda ut eller för att vi vet att det är fel på den??? (förutom att den har två ansikten??)

Tycker iof att det inte såg så kul ut :crazy:

Tror du att en sådan där katt kommer överleva? Det handlar inte bara om två huvuden utan en massa inre missbildningar, en katt kan inte se ut så där och klara sig- två matstrupar bland annat.

Jag har ingen åsikt om det, men att direkt säga avlivning känns lite främmande bara

Tror du att en sådan där katt kommer överleva? Det handlar inte bara om två huvuden utan en massa inre missbildningar, en katt kan inte se ut så där och klara sig- två matstrupar bland annat.

Det är väl inte SÄKERT att den har en massa inre missbildningar. Visst är det troligt att den inte kommer leva speciellt länge (specilett när den inte äter) men visst kan den göra det, se på alla siamesiskatvillingar på den mänskliga sidan.

Tycker folk överreagerar lite, så mycket tror jag inte katten lider.

Det är väl inte SÄKERT att den har en massa inre missbildningar. Visst är det troligt att den inte kommer leva speciellt länge (specilett när den inte äter) men visst kan den göra det, se på alla siamesiskatvillingar på den mänskliga sidan.

Tycker folk överreagerar lite, så mycket tror jag inte katten lider.

Det finns inte ett enda fall av denna missbildning där kattungarna har överlevt. Det säger väl det mesta om denna typ av missbildning HOS KATT.

Ska vi sedan se på "alla" sammanväxta tvillingar på människosidan så är andelen som överlever inte särskilt stor. Många dör redan på fosterstadiet. De flesta sammanväxta tvillingar som föds är dödfödda. Hos sammanväxta tvillingar som överlever förlossning ligger dödligheten på 50% om de opereras isär, opereras de inte isär är den ännu högre.

Men, nu handlar det som sagt om katten och vad jag vet ligger dödligheten på denna typ av sammanväxning på 100% dödlighet.

Senast jag läste något om detta fall hade kattungen "försvunnit". Ägarnas teori är att kattungen har blivit stulen. Jag tror mer att kattungen har dött eller dödats av sin mamma och ätits upp.

Vill ngn rar människa berätta för mig, som har en högtalarlös dator, vad de säger för ngt på videon? :confused:

D jag ville påpeka var att jag är inte så övertygad om att kattungen lider nåt så fruktansvärt så det är så hemskt att låta den leva så man kan filma den..

"what in the other hand bothers Charles is that the kitten hasn't nureced since it was born."

DÄR är anledningen till varför katten borde avlivas direkt.

"what in the other hand bothers Charles is that the kitten hasn't nureced since it was born."

DÄR är anledningen till varför katten borde avlivas direkt.

Håller med! Jag hade hellre brutit nackarna/en av den själv än att låta mitt störda barn dra den i tassarna medan den svälter ihjäl! :cry:

Liknande trådar

Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
459
Övr. Katt Nu är det dags igen! För varje digitalt deltagande skänker Agria 10sek till katthem. Ska ni vara med? :) Jag tänker filma Kim imorgon...
Svar
2
· Visningar
204
Senast: Glimra
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
460
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
615
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama