ST Espaniola eller Amazonas-sadel...? Elle, belle, bi!

• Ridning
  • Trådstartare Trådstartare JessicaS
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 2 794
J

JessicaS

Är nu i valet och kvalet, ska jag köpa en Startrekk Espaniola eller ska jag satsa på en Amazonas Elisabeth? På ett sätt känns espaniolan bättre då min häst säkert kommer att ändra sig i ryggen då hon (förhoppningsvis) musklar sig lite mer. Men ändå, så har jag en förkärlek till Elisabethen! (med läderbom då). Någon som har erfarenhet av båda dessa eller en av dem, och kan dela med sig lite tankar? Kan få båda två för samma pris (beg, men knappt använt).

Så, vilken bör jag välja? ;)

(Min häst är ett 16-årigt kallblodssto, med ganska kort och bred rygg, hon måste ha 16,5 tum och XW på "vanliga" sadlar).

Sv: ST Espaniola eller Amazonas-sadel...? Elle, belle, bi!

då skulle jag helt klart köpa elisabethen! den är mer utarbetad för ridningen, om du förstår hur jag menar. man får en helt annan sits, den är mer gedigen typ.. Jag har haft en espaniola i drygt 2 år nu, och sitter numer och kollar på amazonas sadlarna.. de är mer genomarbetade känns det som..

hoppas det hjälpte något

Hade jag haft en häst med ordentlig rygg som kunde ha en bomsadel hade jag nog valt elisabethen. Men i mitt fall har jag inget val så jag har en Espaniola som jag är superglad för. :)

Jag är otroligt förtjust i min elisabeth, så jag röstar för den. Jag har också en känsla av att de håller sig bättre än de bomlösa.

Era svar talar sitt tydliga budskap :D Jag tror faktiskt jag ska hålla med er, och troligtvis blir det nog en Elisabeth! Fick höra av en kompis just som också hade en sådan och hon hade bara gott att säga om den. Så nu är det bara att börja skrapa ihop penar.... :smirk:

Men tack för era svar, ni gav den lilla knuff jag behövde för att bli helt säker ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka