SRP i Lympos foder + andra frågor om det fodret

ajax85

Trådstartare
Någon som vet vad SRP (smältbart råprotein) i Lympos produkter är. Jag är främst intresserad av att veta det på den havrefria. Var köper man det?

När det står Kalcium 0,73% är det samma sak som 7,3 g?

tack på förhand! Angelica

Sv: SRP i Lympos foder + andra frågor om det fodret

Ring Lympos tillverkare Lennart Henriksson

Telefon: 0413-55 00 85

Mobil: 0709- 66 66 10

Han kommer svara på dina frågor :)

Du får väl räkna om..

Kan inte du tala om hur man gör det då för jag vet inget sätt att räkna om det!?

Det finns foder som innehåller lika mycket råprotein men inte lika mycket smältbart råprotein. Tex Krafft Grund och Krafft Groov 90 innehåller 11,0 % råprotein men Grunden innehåller 80 g smältbart råprotein och Groov 90 innehåller 90 g smältbart råprotein.

Och till Thunder; Det står bara Råprotein på hemsidan inte smältbart råprotein, det var därför jag startade tråden!

Kan inte du tala om hur man gör det då för jag vet inget sätt att räkna om det!?

Det finns foder som innehåller lika mycket råprotein men inte lika mycket smältbart råprotein. Tex Krafft Grund och Krafft Groov 90 innehåller 11,0 % råprotein men Grunden innehåller 80 g smältbart råprotein och Groov 90 innehåller 90 g smältbart råprotein.

Och till Thunder; Det står bara Råprotein på hemsidan inte smältbart råprotein, det var därför jag startade tråden!

står på förpackningen, kollade på dety i helgen, men kommer tyvärr inte ihåg vad dte var.. kan åka inom o kolla imorgon om ja kommer ihåg :)

funderar på att börja med den havrefria till mitt fullblod, det säga vara bra spec. till dem :)

75g/kg = SRP

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 098
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 881
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 685
Senast: Mabuse
·
Hemmet Jag väljer att posta det här under ett nytt nick då jag inte är särskilt anonym och inte vill att det ska börja gå rykten om att jag...
Svar
15
· Visningar
2 267
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka