sprutor intramuskulärt..

M

Mithra

jag har gett mina hästar det flera ggr men alltid i halsen. Nu har hon fått en penicellin utskriven där hon ska ha dels i halsen, dels i bogmuskulatoren. Det har jag aldrig gjort innan. var exakt i bogen är det, är det mitt fram, i muskulaturen?i mjukdelarna där, där det finns ringar i pälsen?:confused: det får ju inte bli fel???

Sv: sprutor intramuskulärt..

jag har gett mina hästar det flera ggr men alltid i halsen. Nu har hon fått en penicellin utskriven där hon ska ha dels i halsen, dels i bogmuskulatoren. Det har jag aldrig gjort innan. var exakt i bogen är det, är det mitt fram, i muskulaturen?i mjukdelarna där, där det finns ringar i pälsen?:confused: det får ju inte bli fel???

råd fråga din vet:)

jag har ringt henne några hundra ggr idag, hon svarar inte....:crazy:, och sen är det helg, jag får ge i halsen annars, tänkte om ngn här visste

Vad pysslar din veterinär med hon/han får inte deligera att du får injesera din häst om hon/han inte har försäkrat sig om att du kan det och så verkar det ju inte vara iheller skrämande måste jag säga!

Jag sprutar i rumpans stora muskler istället.
Det görs inte i S. för att det är köttdjur o det blir förstört. Men mina har redan livstidskarens o ska inte ätas.

När jag ska ge penicillin så brukar jag ta varannan gång halsmuskel vs bogen, och då är det mjukdelarna fram där virvlarna sitter som gäller tänk bara på att ett ben sitter emellan mjukdelarna så ska det nog gå bra.

som jag skrev innan har jag injicerat massor av gånger i över 20 år, men jag har alltid använt halsen...hon sa att det kunde vara bra att skifta med bogen ...och därför skrev jag här om exakt var...jag har självklart inte använt annat än halsen, utan att ha sett exakt var och hur i bogen! Min vet är f ö en av landets bästa så hon bör inte dömmas här!

tack för svar...:), har som sagt använt mig av halsen, det är bara en 4dagars kur så jag klarar mig nog med det, mendet är bra att veta var.

Vad pysslar din veterinär med hon/han får inte deligera att du får injesera din häst om hon/han inte har försäkrat sig om att du kan det och så verkar det ju inte vara iheller skrämande måste jag säga!

Det är väl ingen vet som kan FÖRSÄKRA sig om att hästägaren verkligen kan injicera sin häst? Min vet förklarade grundligt för mig, men inte sjutton kände jag mig expert, eller ens kunnig, för det! Tycker inte att man känner sig någorlunda säker förrän man har sprutat själv hyfsat många gånger.

Jag har sprutat både intravenöst och i.m. i många år men jag kommer ALDRIG att känna mig säker när jag ger just penicillin!
:cry::cry:
Efter att ha sett flera hästar chocka (trots att jag gjort vad jag kan för att undvika det) tycker jag att jag blir mer och mer osäker just vid penicillin. Hoppas utvecklingen mot ett prokainfritt penicillin fortsätter.

Liknande trådar

Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 925
Senast: starcraft
·
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 564
Senast: hollypolly
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 386
Senast: Sesca
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 633

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Bildtråd
  • Födda-24