Sv: Sprucket blodkärl?
Nej, inte samma häst... De har lyckats skada sig på nästan exakt samma ställe dock :smirk:
Nej, lillkillen som jag misstänkte eventuell inflammation på gaffelbandsinfästningen är friskförklarad
utav hemmaveterinären (igen...) och ska sättas igång igen, så jag håller tummarna till tusen
för att han ska hålla nu!!!
Detta är ett sto jag rider lite till och från då ägaren ibland är borta hela veckor i streck på jobb. Hon var lite svullen en dag jag tog in henne från betet, och efterssom hon har haft mycket problem tidigare med just senor och gaffelband i detta ben åkte ägaren in och gjorde UL-undersökning ganska omgående... Visade sig vara ett sprucket blodkärl "bara"... Så nu ska hon bara ta det lugnt några veckor och sedan sättas igång...
Tanken slog mig faktiskt att det skulle kunna varit något liknande med lillkillen (symptomen stämmer ju, en liten svullnad som går upp och ned, inte större än ett stort blodkärl i storlek, ingen synbar hälta, ömmar inte för tryck...) och han är ju nu friskförklarad igen efter vila typ hela sommaren... Nåja, nu håller vi tummarna för att han håller!