sprucken juvertumör

pimpim

Trådstartare
Någon som varit med om att en juvertumör spruckit??
Kan det läka ihop om man tvättar o håller rent eller är det bara operation som gäller???
 
Sv: sprucken juvertumör

Ring veterinären. Personligen tycker jag att operation låter som ett trevligt alternativ.
För jämförelse: om du har en tumör i bröstet som spricker, tvättar du då eller ringer du doktorn?
 
Sv: sprucken juvertumör

katten är 17 år så en operation är nog inte aktuellt. Jag har ställt in mej på att ta bort henne men jag ville bara höra om ddet var någon som lyckats rädda en sån katt utan operation
 
Sv: sprucken juvertumör

Om man väljer att operera juvertumörer brukar man göra det snarast efter att man upptäckt dem. Ju tidigare man opererar desto mindre är risken för spridning. Därför är det nog ovanligt att någon opererat en sprucken juvertumör, eftersom det känns som det sista stadiet i sjukdomen när man på grund av kattens ålder eller liknande valt att inte operera.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 671
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 577
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 401
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 045

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp