springer lustigt

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare hermitage
  • Startdatum Startdatum
H

hermitage

mitt russ springer lustigt med bakbenen,är precis som hon gallopera med bakbenen.hon gör det mest på banan precis som hon inte får nått grepp.nån som vet nått man kan testa.har kollat så hon inte har ont.har testat med tunga boots hjälpte lite.hon har vanliga skor.

Sv: springer lustigt

Då tycker jag att du ska göra en grundligare utredning av hästen. Rör den bakbenen som i galopp fast du travar är den inte fräsch.
Undantaget möjligtvis om du ligger i ett tempo som är precis på gränsen för vad hästen klarar och den är på väg att slå över i galopp.

inte riktigt som galopp.svårt och förklara.hemma tränar hon på vanliga skogsvägar.kan det va att hon inte gilla sanden på travbanan??

låter som din häst går pass!! min shettis går pass och det är bara att träna upp farten på ditt russ utan att den kommer i pass

tror jag förstår hur du menar, hade ungefär samma problem med min travare, satte på ett par boots, nu breddar han ordentligt vilket medför att han inte är lika trång och slår ihop, och nu vet han inte vad galopp är ungefär.

men gör hon det bara på banan kan det mycket väl vara att hon tappar greppet och blir osäker.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
10 263
Senast: Svartkatt
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 367
Senast: Hellhound
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 877
Senast: Twihard
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 472
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024