Spricka i skenbenet??

pomelo

Trådstartare
Skulle vilja höra lite om era erfarenheter, ni som har haft hästar med spricka i skenbenet. Hur länge det var boxvila? Några komplikationer? Hur det funkade när de skulle börja gå ut, när de skulle sättas igång, mm mm??

Sv: Spricka i skenbenet??

pomelo skrev:
Skulle vilja höra lite om era erfarenheter, ni som har haft hästar med spricka i skenbenet. Hur länge det var boxvila? Några komplikationer? Hur det funkade när de skulle börja gå ut, när de skulle sättas igång, mm mm??

glömde skriva lite i PM så.. vi fick inga komplikationer. han fick först gå i en liten rasthage i 4 veckor sedan fick han komma ut i vanlig hage med sin hagkompis.. skrittade honom i 2 veckor sedan travade jag..

Liknande trådar

Hästvård Min häst är ju rätt dålig på att äta. Inte nog med att han ofta får foderstrupsförstoppning (utredd på alla sätt utan direkt resultat...
2
Svar
34
· Visningar
1 752
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej, min häst fick en kraftig hovböld i mars o h stod på klinik i fem dagar. Väl hemma gick hon bandagerad en månad och skoddes sedan...
2
Svar
21
· Visningar
2 893
Senast: Missemus
·
Hästvård Hej, har åter igen ett problem med hästen 🥹 (ska det aldrig ta slut!?) Efter att ha ägt min nuvarande häst i ett halvt år upptäcktes...
Svar
0
· Visningar
485
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
602
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sabotage?
  • Evolve