SPRENGER ! snabba svar

Peace91

Trådstartare
Hej funderar helt klart på att beställa sprenger stigbygar!

Men har svårt att välja om ja ska köpa de "gamla/orginala" eller
bow balance? har läst om de våda och alla verkar vara nöjd men verkar som är bb är mer omtyckt.

vilka tycker ni ja borde satsa på ? :) pris skillnaden är inte stor precis, enda som skiljer sig i utseende är väl att det är lite blått på bb, något som jag har svårt för haha, men om de är helt klart bäst så köper ja de även fast ja har tycker de helsvarta är snyggare.

Säg vad ni tycker! har ni egna bilder så lägg till de! :)
Har läst mycket trådar om de men kan endå inte sätta något beslut, så hjälp mig!


Och sen undrar ja om ni vet någon bra hemsida där man kan beställa, som har bra pris på någon eller våda av dom,?
 
Sv: SPRENGER ! snabba svar

priser kan jag säga att de är likvärdiga på de hemsidor och butiker jag sett.. med frakt inkluderat (på webbutiker i både sverige och utomlands) har det alltid blivit billigare i min lokala ridsportsbutik i slutändan endå, och det är skönt att enkelt kunna reklamera.

köp du vilket par du nu vill.. bowbalans tycker jag är lättare att kliva i, de har en bredare platta som gör det bekvämare och skall även ge en bättre balans än de vanliga sprenger...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: SPRENGER ! snabba svar

Vi har Bowbalans. Dom är mycket bekväma att rida med. Har ioförsig aldrig provat originalen :)
 
Sv: SPRENGER ! snabba svar

Jag tycker inte att det är så stor skillnad, har bb på hoppsadeln och de vanliga på dressyrsadeln. Men bb är ju lite vinklade för att passa bättre på foten när man hoppar.
 
Sv: SPRENGER ! snabba svar

Jag hatade mina ledade Sprenger, tunga och otympliga. Inte tycker jag verkar särskilt säkra heller. Sjukt dyra dessutom.
 
Sv: SPRENGER ! snabba svar

de är väldigt bra för vissa som känner av ömmande knän.. däremot är jag tveksam till hur de skulle vara säkrare.. trampar man igenom sitter man fast ändå.

jämfört med andra ledade så får man vad man betalar för.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 371
Senast: Görel
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 322
Kropp & Själ Det här blir lite utlämnande, så jag valde ett anonymt nick. Om ni listar ut vem jag är, så håll det för er själva, tack. Jag vet inte...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 238
Senast: Petruska
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
1 134
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Föl 2020
  • Exteriör Welsh cob

Omröstningar

Tillbaka
Upp