Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ett 3-delat bett kan man vika. Ett 3-ledat bett kan man inte vika. Vilket gör att det blir bekvämare för hästen. Sedan kan man kalla det vad man vill, det är lätt att förvirra begreppen. Vikbara tredelade bett brukar man inte använda i western, däremot så använder många islandshästryttare sådana om jag inte är helt felinformerad.
Ett 3-delat bett kan man vika. Ett 3-ledat bett kan man inte vika. Vilket gör att det blir bekvämare för hästen. Sedan kan man kalla det vad man vill, det är lätt att förvirra begreppen. Vikbara tredelade bett brukar man inte använda i western, däremot så använder många islandshästryttare sådana om jag inte är helt felinformerad.
Bettet som jag visade bilden på senast är ett 3-delat bett som är mycket populärt. Det går inte att vika.
Tumbleweed säljer t.ex detta bett som de beskriver så här:
3 delat O-rings bett. 5 tum bred.
Det kanske är felbeskrivet, kan hända även den bästa.
Ja, det blir bara mer och mer förvirrat. Har aldrig hört att man brukar prata om antalet leder på betten. Men vad vet jag? Jag är ju ingen bettexpert.