Språngrulla

Scilla

Trådstartare
Hur länge har ni fått vänta på att hingstägaren bekräftar fölresultatet på språngrulla?

Alla avgifter är sedan länge betalda och fölet är fött den 17 maj.

Sv: Språngrulla

Sitter med samma problem.

Fölet född 19 maj.Inrapporterat fölresultat 20 maj.Alla avgifter betalda eftersom det var 90-dygnsavgift.

Vill inte hänga ut nån(det är väl lätt att kolla ändå) MEN:

Har kontaktat hingsthållare utan resultat.Har kontaktat hingstägare som i sin tur stött på hos hingsthållare.Har kontaktat ASVH som bara hänvisar vidare till hingsthållare.

Jag fattar inte hur man ska kunna få ut reghandlingarna om alla bara hänvisar vidare och den som ska godkänna bara struntar (?) i det.

Hingsthållaren kanske bara inväntar att fler ston ska föla så att han/hon tar fler i ett svep?

Hej!
Jag hade samma problem och mailade ASVH. De sa att jag skulle maila/ringa till hingsthållaren och det gjorde jag. Dagen efter var registreringspappren framme på språngrullan och jag har lämnat för registering.
Ha det gott

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
830
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 626
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
2 192
Senast: MML
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 637

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka