Språngrulla.....

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Warmia
  • Startdatum Startdatum
W

Warmia

Eller vad det nu hette det nya systemet där man anmäler att man vill betäcka med en hingst.

Om hingsten inte står med i listan på hingstar, vad är fel då, eller vad gör jag för fel?

Sv: Språngrulla.....

Då kanske hingsten inte är klar med sina CEM och EAV-prover eller så är det inte löst liscens i år på honom.

Då bör du inte betäcka med den hingsten. Ring asvh och se vad det är som inte stämmer.

Det gäller Laurentio 1210, kan någon hjälpa mig och se om det bara är jag som är blind......

Precis som KickiH skriver är den antagligen inte klar med proverna än. Bara för ett par veckor sen var det inte alls många inlagda öht. Kolla med hingsstationen varför han inte är med.

Jag måste bara fråga nu när ASVH:s nya sida kom upp här. Någon har sagt mig att man skulle kunna gå in och titta på hingstarnas språngrullor men jag kan inte hitta någon ikon för detta ändamål. Är det någon som skojat med mig eller har dom tagit bort den möjligheten.Kanske är det min dator som är knäpp eller något.

De har tagit bort det. Från början tror jag man kunde se det men nu finns det inte kvar. Jag som hingsthållare kan såklart se bokningarna på hingstarna, men det är inte öppet för allmänheten vad jag lyckats klura ut iaf!

Då förstår jag,så då var det sant ändå. Men kan du bara se språngrullan för dina egna hingstar då för om dom vill hålla det där hemligt så är det väl stängt för alla. Man tänker ju som så att de flesta som håller på med detta har ju vänner och bekanta,egna familjer,vad säger att någon eller några inte delar med sig av sin information och då lär det ju snart vara ute på byggden ändå. Jag hann ju inte själv se den här språnrullan och trodde ju inte att det var riktigt sant men nu vet jag ju bättre.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 069
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
701
Senast: Roheryn
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
512
Senast: Nikan
·
Avel Hej. Jag söker efter gul hingst som inte är från verbena Dressage då jag tänkte betäcka 2 ston, och den ena med Zucchero. Vill inte att...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 017
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka