Jag tror precis som @Sel tyvärr att drama queen kan användas oavsett kön men att det har samma sunkiga konnotation som hysterikor alltså det ses som ett kvinnligt drag att vara känslig och/eller känslosam i stort så att den kvinnliga formen behålls för att liksom skapa dubbelt negativ etikettering för den dramatiska mannen som också få får leva med att nedvärderad till drottning. Cynisk? Nejdå. :rofl: :cool:

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har funderat mycket över detta sista tiden. Enligt färska siffror ökade andelen barn som fått en adhd- diagnos med 50% mellan åren... 5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 000
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
687
Senast: Anna-Bella
·
Skola & Jobb Jag som många andra behöver hitta jobb till sommaren. Känner att jag inte orkar med att jobba i vården längre, så måste hitta något...
Svar
0
· Visningar
218
Senast: Mirre
·
Samhälle Stort pådrag, vad är det som händer i någons hjärna när den väljer att göra detta? Hoppas så många som möjligt mår bra och är i säkert... 16 17 18
Svar
350
· Visningar
26 251
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka