Sporre med hals inåt?

Rosenblad

Trådstartare
Jag var och tittade på regionala hopptävlingar idag och såg då en ryttare med sporrar, vars 'hals' var placerade in mot hästen. Vad är detta för typ av sporrar?

Jag vet inte vad de heter, men jag har också sett sådana. Det är väl för att man ska komma åt hästen med sporren utan att behöva vrida om benet...? Annars har jag ingen aning.. brukar inte sitta o peta med sporrarna själv så..

Jag skaffade mina i mitten på 80-talet.
Anledningen var min då påbörjade reumatism.
Med dessa sporrar slapp jag vrida foten när jag behövde använda sporren.
Och åtmindstånde dom jag har verkar inte utan att jag aktivt trycker med foten.

jag trodde det var handikappsporrar, för sådana som har svårt att vridaom skänkeln. Sprenger har sådana sporrar i olika längder

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
774
Senast: Ajda
·
Anläggning Vi planerar att anlägga en spolplats utomhus till våren och jag vill gärna höra om era bra och dåliga erfarenheter av liknande. I...
Svar
14
· Visningar
1 003
Senast: hamilton1
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 097
Senast: MiniLi
·
Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som...
2
Svar
31
· Visningar
2 126
Senast: Reshästen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar