Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag var och tittade på regionala hopptävlingar idag och såg då en ryttare med sporrar, vars 'hals' var placerade in mot hästen. Vad är detta för typ av sporrar?
Jag vet inte vad de heter, men jag har också sett sådana. Det är väl för att man ska komma åt hästen med sporren utan att behöva vrida om benet...? Annars har jag ingen aning.. brukar inte sitta o peta med sporrarna själv så..
Jag skaffade mina i mitten på 80-talet.
Anledningen var min då påbörjade reumatism.
Med dessa sporrar slapp jag vrida foten när jag behövde använda sporren.
Och åtmindstånde dom jag har verkar inte utan att jag aktivt trycker med foten.
Hästmänniskan Jag har utbildat alla mina åtta hästar själv. En var iofs inkörd när jag köpte henne, men resten har jag fött upp själv eller köpt som...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.