sanbon

Trådstartare
Hej! Kan man klippa av sporrarna en bit eller ska man låta dom vara? Jag pillar ju bort en del av kastanjerna när dom vuxit men gör man desamma med sporrarna?

Hej! Kan man klippa av sporrarna en bit eller ska man låta dom vara? Jag pillar ju bort en del av kastanjerna när dom vuxit men gör man desamma med sporrarna?
Jag har då aldrig gjort det och jag skulle absolut inte klippa, möjligtvis pilla om det släpper av sig själv.

Jag har fått lära mig att man ska vara försiktig att inte klippa i sporrarna när man klipper hovskägg så därav tror jag inte att det är något man bör göra.

Låter och har alltid låtit dem vara. Pillar inte heller med kastanjerna. Det sköter "naturen'", fattar ej varför det ska pillas överallt.

Sporrarna har jag aldrig behövt röra
Men min gamla hästs kastanjer bak blir så väldigt långa så de måste faktiskt klippas med jämna mellanrum så det sköter inte naturen helt själv

Liknande trådar

Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 808
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Hej! Min häst har fått en stickskada rakt genom kinden, hål igenom. De försökta laga på lokala veterinärkliniken för 5 d sen. Fick ta...
Svar
2
· Visningar
436
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 810
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
600
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt