Spöregler?

pajaztar

Trådstartare
Hittade ingen gammal tråd om detta så jag frågar... vad står det i TR om bestraffning med spö? Har för mig att det finns nåt om att man inte får vinkla spöt osv men vad gäller exakt? Tack på förhand... :bump:

Sv: Spöregler?

Du får inte vinkla spöet i ett s.k rundslag, alltså du vänder på spöet åt motsatt håll än vad du brukar hålla det.
Spöet får egentligen bara användas framför hindret men inte precis innan så att den "hoppar upp sig"
Tyvärr är det många domare som, enligt mig, inte är tillräckligt hårda när det gäller spöets användande

Sv: Spöregler?

Håller med dig. Dommarna borde säga till mycket mer. För det piskas ganska vilt på hästarna ibland på tävlingar.

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
925
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 418
Senast: hhere
·
Ridning Har gått två terminer på en ridskola och var inte toppen-nöjd, tyckte b la att man inte fick särskilt mycket instruktioner och...
Svar
3
· Visningar
349
Övr. Hund Hundens mankhöjd Utrymme för en ensam hund < 25 cm 2 m² 25–35 cm 2 m² 36–45 cm 2,5 m² 46–55 cm 3,5 m² 56–65 cm 4,5 m²...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 253
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2