Spondylos = dödsdom?

TreP

Trådstartare
Det finns så lite att läsa och det som finns är jättehemskt.
Det vi vet är att den är född med det men det är alla hästar som har spondylos och veterinären har semester så kan inte fråga hon.

Den kan bete sig farligt mot människor men jag vill inte att den ska dö 😭
 
Det finns så lite att läsa och det som finns är jättehemskt.
Det vi vet är att den är född med det men det är alla hästar som har spondylos och veterinären har semester så kan inte fråga hon.

Den kan bete sig farligt mot människor men jag vill inte att den ska dö 😭
En häst som beter sig farligt mot människor mår inte bra varken fysiskt eller mentalt.
Förstår att du bli ledsen och inte vill hästen ska dö, men djurets väl och ve går alltid först för ens egna känslor.
Det är tufft och det är jobbigt, men djur ska aldrig behöva lida och vi människor har möjligheten se till de slipper.
:heart
 
En häst som beter sig farligt mot människor mår inte bra varken fysiskt eller mentalt.
Förstår att du bli ledsen och inte vill hästen ska dö, men djurets väl och ve går alltid först för ens egna känslor.
Det är tufft och det är jobbigt, men djur ska aldrig behöva lida och vi människor har möjligheten se till de slipper.
:heart
Den beter sig farligt ibland. Inte alltid.
Jag vill veta om det alltid är en dödsdom med spondylos eftersom det verkar så när man läser om det. Jag vill veta om någon har en häst med spondylos som mår bra ändå och vad de har gjort i sånna fall. Jag vill i vart fall försöka ge den ett bra liv om det går. Veterinären har inte sagt att den behöver dö men när man läser verkar det så. Om det inte går att hjälpa den är det en annan sak men jag vill prova det som går före.
 
Den beter sig farligt ibland. Inte alltid.
Jag vill veta om det alltid är en dödsdom med spondylos eftersom det verkar så när man läser om det. Jag vill veta om någon har en häst med spondylos som mår bra ändå och vad de har gjort i sånna fall. Jag vill i vart fall försöka ge den ett bra liv om det går. Veterinären har inte sagt att den behöver dö men när man läser verkar det så. Om det inte går att hjälpa den är det en annan sak men jag vill prova det som går före.
Han/hon kan leva ett bra liv även med det beroende på hur behandlingen går. Med rätt rehab och träning så kan dom bli symptomfria och hålla sig symptomfria. Man får tänka på att dom hästar man läser om på nätet med skador är oftast dom som det inte går bra för, väldigt sällan som folk känner behov att skriva om att hästarna blir symptomfria och friskförklarade. Därför är det lätt att tro att "alla" måste tas bort.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej, fick åka in akut med hästen i fredags och då konstaterades kraftig hovbensrotation med 8 mm kvar till sulan. En dryg vecka tidigare...
2
Svar
29
· Visningar
2 617
Senast: Missemus
·
Hästvård Nu är det dags. Min ponny är "för gammal" och börjar magra av trots bete och extra foder. Han är född 1995, och tar åldern ut sin rätt...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 321
Senast: Jahopp
·
Foder & Strö Hej! Vi har precis tagit hö och det är första året vi gör så. Har lite svårt att veta vad mina två varmblodshästar ska ha för extra...
Svar
4
· Visningar
305
Senast: Raderad medlem 148240
·
Hästvård Idag var vi iväg på klinik och känner bara att jag skulle vilja ventilera mig lite. Se om fler kanske har liknande problem? Veterinären...
Svar
0
· Visningar
280
Senast: Zevzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår
  • Atletix

Omröstningar

Tillbaka
Upp