Vi är i färd med att bygga stall men jag valde att inte ha ngn spolspilta inne i stallet utan skulle vilja ha den utanför som ett extra rum i anslutning till byggnaden. Har börjat tänka på hur vi skulle kunna lösa detta. Stallet blir 7*15 m, jag tänkte i så fall bygga rummet på baksidan av stallet längs en av kortsidorna. På andra sidan väggen finns det bl a ett tvätt och torkrum där det är draget avlopp och och vatten. Även värme finns det där. Hur skulle jag kunna bygga??? Tanke på material, hur stort. Tänkte om golvet får vara singel och att det blir lite högre så det rinner av, kanske att väggarna är öppna längst ner? Ska rummet vara öppet ut, vill ju inte att det ska bli för stort.
På vintern känns det lite si och så med spolning, ingen tävlingssäsong och resten av året är det ju plus så då kan det väl inte vara farligt att duscha hästen och sedan ställa in den med täcke plus massa hö....???
SVAR MOTTAGES TACKSAMT!
På vintern känns det lite si och så med spolning, ingen tävlingssäsong och resten av året är det ju plus så då kan det väl inte vara farligt att duscha hästen och sedan ställa in den med täcke plus massa hö....???
SVAR MOTTAGES TACKSAMT!