Jag har en ettåring på lösdrift, han kom dit i dec och varje gång jag hälsat på har han varit lös i magen (1gg/mån). I Februari såg han ok ut i hullet men hade fortfarande diarré. När jag kom dit i mars såg han hemsk ut
Mager, snorig, hostade, geggig i ögonen och fortfarande diarré. Jag pratade med innehavaren och han höll med och nu när jag var där verkade det som att ´magen var ok, men fortfarande snorig, hostig och mager. De sa att de avmaskat honom och att han får komma in och äta extra varje dag. När jag läst tyder allt på spolmask.
Har någon erfarenhet av detta? Om han har spolmask, hur länge kan man förvänta sig att det tar innan han börjar må bättre efter maskningen? Kan spolmasken påverkat hans tillväxt, eller något annat viktigt? Tacksam för svar då jag är väldig orolig och funderar på om jag ska ta ut veterinär om det är någon som har någon annan idé om vad det kan vara?
Har någon erfarenhet av detta? Om han har spolmask, hur länge kan man förvänta sig att det tar innan han börjar må bättre efter maskningen? Kan spolmasken påverkat hans tillväxt, eller något annat viktigt? Tacksam för svar då jag är väldig orolig och funderar på om jag ska ta ut veterinär om det är någon som har någon annan idé om vad det kan vara?