spola med kallt vatten....

L

lisenfisen

eftersom det inte finns ngt vermt/ljummet vatten i vårat stall undrar jag om det går att spola med kallt vatten en varm sommardag?:cool: :cool:
 
Sv: spola med kallt vatten....

Vi gör det med hästarna i stallet o än så länge har ingen farit illa . Spolar du en varm sommardag så tror jag inte att det är några problem . Se bara till att hästen torkar ordentligt efteråt
 
Sv: spola med kallt vatten....

Är hästen bara van vid att duscha sen innan borde det gå bra. Mina har blivit duschade i kallvatten riktigt varma dagar o de har verkat gilla det! Till o med araben jag hade som var unghäst stog snällt still, bunden utomhus!
 
Sv: spola med kallt vatten....

Jag skulle inte spola min häst med kall vatten även om det är varmt möjligtvis benen.
Skulle absolut inte schamponera/tvätta en häst i kallvatten.
Fundera du en gång till...
 
Sv: spola med kallt vatten....

om man inte har tänkt att duscha dom, med schampoo eler dylikt utan bara en snabb avspolning så tycker ja det är helt okej om det är varmt ute.

Undrar hur hästarna gör om det kommer en störtskur med regn :eek: så dom ser ut som dränkta råttor? Hoppas på att det är tempererat? :angel:

Min har iallafall inte protesterat bara han får leka med vattenstrålen ett tag :)
 
Sv: spola med kallt vatten....

Det går alldeles utmärkt att både spola och schamponera en häst i kallt vatten, det har jag gjort många gånger under årens lopp.
Det viktiga är att man täcker hästen direkt efteråt med ulltäcke eller fleecetäcke så att den torkar snabbt.

Immer
 
Sv: spola med kallt vatten....

Jag brukar fylla upp hinkar med vatten och ställa dem i solen när mina ska tvättas. Sen blandar jag med kallt så det blir lite ljummet.
 

Liknande trådar

Gnägg Går det? Hade tänkt ta lite fina bilder i snön idag men Dolly har såklart legat i bajs inatt. Eftersom det är -17 känns dusch inte som...
Svar
10
· Visningar
1 268
Senast: jemeni
·
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 514
Senast: __sofia__
·
Trädgård & Växter Nu när det verkar bli vanligare med mer torka på delar av sommaren, plötsliga skyfall, blöta vintrar etc. - hur hanterar man bäst...
Svar
4
· Visningar
999
Senast: Sleepy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ibland går det himla fort för mig att normalisera och finna mig i situationer… Snart tre veckor sedan mitt vatten blev dåligt så fick...
Svar
1
· Visningar
801
Senast: Albatross
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp