Elin som fyller tre år i sommar har börjat med något nytt under helgen. Hon "ser" saker som gör henne livrädd, mest är det spöken och tomtar för tillfället... Tex i morse vid frukosten så satt hon och jag på varsin sida av bordet och pratade och åt och helt plötsligt blir hon nästan panikslagen och skricker otäckt och försöker kasta sig över bordet till mig... Med lite övertalan gick hon ialla fall runt och efter en kram var det bra...
Men det har inträffat flera gånger under helgen att hon har kommit springade och gråtande nästan åt det hysteriska hållet och skriket otäckt spöke/tomte...
Har barn en "spökålder" eller är det något som har hänt? Jag kan inte komma på något som utlöst det hela, det jag fundera på är om det är de äldre barnen på dagis som har startat upp det.
Någon annan som har varit med om samma sak?
Men det har inträffat flera gånger under helgen att hon har kommit springade och gråtande nästan åt det hysteriska hållet och skriket otäckt spöke/tomte...
Har barn en "spökålder" eller är det något som har hänt? Jag kan inte komma på något som utlöst det hela, det jag fundera på är om det är de äldre barnen på dagis som har startat upp det.
Någon annan som har varit med om samma sak?