Spöfundering...

Noteca

Trådstartare
Jag använder inte själv spö när jag rider distans, och inte hemma heller, men en kompis frågade mig vad som händer om man bryter en kvist utefter tävlingsbanan och bara har den med sig i handen. En tunn en alltså.
Hon menade på att det är ju faktiskt inget spö, om man hårddrar det... Det står ingenstans att man inte får rida med en kvist, tex en med blad på för att vifta bort flugor... ;) :angel:
Man behöver ju inte ha den med sig i grindarna eller i mål.

Vad tror ni? Jag tyckte funderingen var ganska rolig! Jag tror ju iof att de kan klassa det som ett spö för det...

Sv: Spöfundering...

En kvist tycker jag är ett spö. Det står ju inte att "spö av glasfiber är förbjudet". I mina ögon är en kvist i handen ett spö, antagligen i domarens också.

Ja, förmodligen så "klassas" det som spö. Men låt säga att man verkligen BEHÖVER vifta flugor... :rofl:

Min sambo föreslog en golfklubba att hålla i. :crazy:

Men jag har nog svårt att argumentera inför domarna som vet jag har ridit i tio år och nu tror jag att jag rider polo. :smirk:

he he he! ser framför mig diverse olika golfklubbor och flugsmällor i starten!....den va kul!...:rofl: :rofl:

tror som ni att det ses som spö...

Eller badmintonracket...? :idea: Kan man inte mixa sporter?

Förmodligen så skulle väl dommarna skrika rakt ut om man kom med mattpisken i högsta hugg.:crazy:
Men villken syn det skulle vara:rofl: .

jo...det står ju inget om att man inte får använda badmintonracket....:rofl: :rofl:
Att jag inte tänkt på det.:bump:

Om sporten skall blir mer publikfriande måste man ta till en helt ny approach... :)

kl

Mitt arabsto är väldigt matorienterat så jag har funderat på en annan approach med ett fiskespö med morot/rundskiva knäckebröd längst fram...

Ett nytt användningsområde för spö med andra ord! Man behöver inte smiska på rumpan för att de springa (som ju antyds att vissa gör..) längre utan helt enkelt MUTA dem istället. Klockren metod! :rofl: Jag som bara tänkte ha mitt badmintonracket till prydnad och allmänt åtlöje, men fiskespöt har även en schysst funktion!

Det finns flugsmällare utformade som tennisrackets, lite lätt elekticifierade.

Är det sant??? Och de är oupptäckta inom distansen? Otroligt, då kanske vi äntligen kan få upp farten lite på kusarna! :banana: Det går lite långsamt här i Sverige tycker jag... Det kanske är det som är hemligheten i UAE? :angel:

Det finns även väldigt smidiga sk elpåfösare det vore nåt. Skulle vilja se den häst som INTE satte full fart med en sån i baken:crazy: :rofl: .

Som ni säkert känner till så använder jag mitt spö enbart i rent pådrivande syfte... :devil: okej ibland slår jag hästen för att han helt enkelt behöver det...:devil: men nu förstår ni, har jag kommit på ett nytt sätt att få fart på öket!!:idea:
(jag hoppas att ni ser ironin och den skämtsamma tonen i inlägget)

Jag har tänkt på det här med olika sätt att komma undan spöförbudet och kom på idén: Hopprep!

Det finns ju hopprep i olika storlekar så jag tror att detta kan passa alla typer av hästar. Tar man ett långt hopprep kan man nog till och med få det att fungera på nordsvenskar, tinker m.m.

Man tar hopprepet i ena handen, svingar det elegant över till andra sidan och fångar det med andra handen. Repet ligger nu i position runt rumpan på hästen. Sedan är det helt enkelt bara att dra till i handtagen och hästen har då inget annat val än att öka takten helt enkelt!!! :banana: :banana:

Jag tror verkligen på min idé och ser fram emot att se detta på många tävlingar framöver...:D

(informationen i detta inlägg är på intet sätt med sanningen överensstämmande och skall därför inte tas på ett sådant sätt)

Racer skrev:
Som ni säkert känner till så använder jag mitt spö enbart i rent pådrivande syfte... :devil: okej ibland slår jag hästen för att han helt enkelt behöver det...:devil: men nu förstår ni, har jag kommit på ett nytt sätt att få fart på öket!!:idea:

Jag har tänkt på det här med olika sätt att komma undan spöförbudet och kom på idén: Hopprep!

Det finns ju hopprep i olika storlekar så jag tror att detta kan passa alla typer av hästar. Tar man ett långt hopprep kan man nog till och med få det att fungera på nordsvenskar, tinker m.m.

Man tar hopprepet i ena handen, svingar det elegant över till andra sidan och fångar det med andra handen. Repet ligger nu i position runt rumpan på hästen. Sedan är det helt enkelt bara att dra till i handtagen och hästen har då inget annat val än att öka takten helt enkelt!!! :banana: :banana:

Jag tror verkligen på min idé och ser fram emot att se detta på många tävlingar framöver...:D

(informationen i detta inlägg är på intet sätt med sanningen överensstämmande och skall därför inte tas på ett sådant sätt)

Hihihihi!!! bra lasthjälp också!!! men man får ducka bra;)

Hm hopprep det ska jag testa:banana: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Racer skrev:

Hela tråden har väl spårat ur en aaaaning:D

Myle skrev:
Verkligen spårat ur,

Jo, jag håller med.

För att återgå till tråden. Jag tror att om det är så att du har ett spöliknande föremål - så blir du diskvalifiserad i tävlingen. Tror inte att de godkänner något av föreslagna föremål.

Inte heller trådskaparens kompis "flugpiska" i form av en risruska tror jag är något som skulle godkännas. Jag tänker personligen inte ens testa det eftersom jag inte vill riskera att bli diskad för en sådan sak.

Liknande trådar

S
Distans Så var årets första tävling genomförd (ej inräknat Bergas 40 km CR) 80 km på Nybygget i lördags. Jag har själv känt mig ganska ur form...
Svar
7
· Visningar
1 517
Senast: Macken22
·
Ridning Akademisk Ridkonst á la IngelaH Att jag skriver just ”Akademisk Ridkonst á la IngelaH”, beror på att det finns tusen och åter tusen...
Svar
14
· Visningar
1 819
Senast: IngelaH
·
Ridning Behöver lite tips när nu nya lilla ponnyn kommer i veckan om allt går som planerat. Det är ett sto på ca 130 dvs för stor för mig att...
Svar
14
· Visningar
1 589
F
Träning Jag har en alldels underbar 4åring. Han är ljuvlig så länge han får berömm och vi gör det han vill. När vi skall göra något han inte...
Svar
7
· Visningar
1 553
Senast: Ewe89
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka