Spjälsäng att ha bredvid kontinentalsäng

Tassetass

Trådstartare
Jag och sambon har en kontinentalsäng som är 60 cm hög och jag försöker hitta lite alternativ på spjälsängar skulle funka. På många jag hittar står det att det finns olika höjdlägen men det står inte hur höga dessa lägen är.

Någon som har en bra spjälsäng att tipsa om? :D

Tyvärr har jag ingen säng att tipsa om, men jag tror inte det gör något om det skiljer lite i höjd. Om du vill ha dem i exakt jämn höjd med din säng, så måste du ha det höga läget och då ska man ändå inte ha någon sida bortmonterad av säkerhetsskäl. (jag funderade dock ett tag på ett hemmabygge men latheten tog överhand ;)) Men eftersom jag har haft sidorna på, så har det inte riktigt spelat något roll. När Olivia blev så pass stor att jag kände att jag behövde sänka sängen, så gick det ändå jätte bra att ha den ståendes bredvid vår säng. Jag kunde sticka in handen och hålla på henne så hon somnade om ändå..

Om du är jätte nyfiken kan jag mäta imorgon på båda våra sängar som kommer från IKEA. Den ena är dock en gammal modell.. kanske båda iof haha, vi har ärvt dem båda två...

och du.. GRATTIS! Jag visste inte! Grattis grattis grattis GRATTIS! :)

Vi har en Ikea Hensvik av äldre modell intill vår säng med en sida borttagen och jag tror faktiskt den är drygt 60 cm hög i liggytan. Jag kan mäta när jag har möjlighet.

@Apollo 13 Vore toppen med lite mätningar. Och tack för gratulationerna!

@hvala Är en Ikea-säng hyfsat rätt i höjd är chansen ju chansen god att alla Ikea-sängar är det :p så jag skulle verkligen uppskatta ett mått. Vore fint att slippa åka in till Ikea i onödan.

Jag har inte tänkt på att vår continentalsäng skulle kunna påverka val av spjälsäng så tack för tipset.

Vi kommer att ha ett bedside crib i början för att jag ska slippa lyfta i och ur på nätterna, det är så pass höjbart genom justerbara ben att det kommer passa till vår höga säng. Tycker det är skönt också att slippa den stora spjälsängen i början!

Vi kommer att ha ett bedside crib i början för att jag ska slippa lyfta i och ur på nätterna, det är så pass höjbart genom justerbara ben att det kommer passa till vår höga säng. Tycker det är skönt också att slippa den stora spjälsängen i början!

Bedside crib har jag aldrig ens hört talas om, det ska jag kolla upp!

Bedside crib har jag aldrig ens hört talas om, det ska jag kolla upp!
Vi modifierade den ärvda spjälsängen till en bedside. Det var helt suveränt, hade så tills vi bytte till större säng sen. Nattamningen blev ursmidig för mig, dottern och jag lärde oss typ att fixa allt i sömnen :D Och det blir ju som en säkrare form av samsovning :up:
Jag tror Stokke har en fin sån säng!

Nu har jag mätt och i vår Hensvik är det ca 55 cm från golv till madrassens överkant. Madrassen är en av Ikeas lite tjockare. Vill man få upp sängen en bit till kan man sätta på Brios sängtassar, eller helt enkelt ställa sängen på ett par klossar (om man inte hittar en säng med rätt höjd vill säga).

Vi har en gulliverfrån ikea, nu är det något år sedan den stod vid sängen, men jag kommer inte ihåg någon diff. Hoppas på att plocka upp spjälsängen vid vår säng senast i morgon (har gått två dagar över nu) kan meddela om det avviker mer än jag minns.

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
655
Senast: Hermelin
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 211
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 169
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 898

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk politik nr 3
  • Vad Gör Ni På Toaletten?
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat