Spisrengöring

bDJN5Mm.jpg


Svinto! 😍😂
 
Sådär, nu är spisen rengjorde. Får dock ej bort va de nu är runt stora plattan.
Tror inte spisen varit så här ren sen jag flyttade in. 🙈
Vaktis sa även att jag tydligen har finare spis än va hyresvärden har att tillgå, samt om man har varmluftsugn att man får betala typ någonstans mellan 150-250kr mer i månaden på hyran.

Spisen har vart i lägenheten sen jag flyttade in. Så vet inte va som händer nu. Har inte läst någonstans om det där tillägget för att det är varmluftsugn.

AE35760D-250C-4BE2-8A50-1A526AF40E2E.webp
 
Sådär, nu är spisen rengjorde. Får dock ej bort va de nu är runt stora plattan.
Tror inte spisen varit så här ren sen jag flyttade in. 🙈
Vaktis sa även att jag tydligen har finare spis än va hyresvärden har att tillgå, samt om man har varmluftsugn att man får betala typ någonstans mellan 150-250kr mer i månaden på hyran.

Spisen har vart i lägenheten sen jag flyttade in. Så vet inte va som händer nu. Har inte läst någonstans om det där tillägget för att det är varmluftsugn.

Visa bifogad fil 60527

Snyggt!
 
Sådär, nu är spisen rengjorde. Får dock ej bort va de nu är runt stora plattan.
Tror inte spisen varit så här ren sen jag flyttade in. 🙈
Vaktis sa även att jag tydligen har finare spis än va hyresvärden har att tillgå, samt om man har varmluftsugn att man får betala typ någonstans mellan 150-250kr mer i månaden på hyran.

Spisen har vart i lägenheten sen jag flyttade in. Så vet inte va som händer nu. Har inte läst någonstans om det där tillägget för att det är varmluftsugn.

Visa bifogad fil 60527
Sockerbit fungerar på ringen :)
 
Ursäkta trådkap men har någon ett mirakel sätt att få rent ugnsluckan på insidan? Det går INTE :( Blivit bättre med skrapa men känns som om luckan har färgats och jag får inte bort det. :(

Kan säga att vi städad bakom spisen härom veckan för första gången på 10 år :D
 
Ursäkta trådkap men har någon ett mirakel sätt att få rent ugnsluckan på insidan? Det går INTE :( Blivit bättre med skrapa men känns som om luckan har färgats och jag får inte bort det. :(

Kan säga att vi städad bakom spisen härom veckan för första gången på 10 år :D
Läste nått om bikarbonat och vatten som man gör till en pasta på ekotipset, smetar på och sen skrapar bort, sugen på att prova det själv. :)
 
Ecover handdiskmedel lämnar ingen hinna på glashällar, ifall du vill prova något annat än såna där speciella rengöringsmedel. Jag sprejar på sånt utblandat med vatten som jag har i en flaska och skrubbar med svamp, sitter det fast tar jag skrapa. Sen bara torkar av med trasa. Yes funkar inte, blir en vit hinna som inte går att putsa bort hur mycket man än försöker.
 
Va tvungen att gå in på ekotipset och läsa om bikarbonatet till ugnsluckan, de skriver:

DU BEHÖVER:
• Bikarbonatpasta (bikarbonat + lite vatten blandat i en massa)
• Fönsterputs (på 1 dl ättika och 4 dl vatten + 5 droppar handdiskmedel)
• Hällskrapa

GÖR SÅ HÄR:
1. Lägg ett lager bikatbonatpasta på luckan. Vänta ca 40 min.
2. Använd sedan hällskrapan och skrapa bort det ingrodda.
3. Avsluta med att putsa luckan med fönsterputsen. För bästa effekt: använd mikrofiberduk och eftertorka sedan med en torr mikrofiberduk.
4. Klart! ✨
 
Ok. Alla här inne som har rent bakom spisen räcker upp en hand!

Man har inte rent bakom spisen, det är bara psykopater som har det (och @Bison säkert men hon räknas inte).
Jag har inte städat bakom spisen sedan jag flyttade in. Det är 4,5 år sedan nu.

Jag har ingen speciell spisrengöring heller, eller skrapa. Jag använder min vanliga köksrengöring och en degskrapa om det behövs. It works.
Kram @TheRedLightning

Kanns skont att fa bekraftat att jag inte ar psykopat i alla fall. :p:D:rofl:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 866
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 997
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 861
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 844

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp