Spiral, hur läskigt är det?

Jag tog ut min kopparspiral för snart ett år sedan och kan säga att det var ett av de bättre besluten jag tagit. Vet inte hur vanligt det är (inte alls enligt min bm) men jag hade ont typ jämt i slutet. Vid ÄL, vid mens, vid sex, jag blödde t.o.m vid sex sista tiden och då bestämde jag mig för att ta ut den. Enligt barnmorskan så satt den perfekt och man ska inte kunna känna den som tjej när om den sitter rätt men det gjorde jag likt förbannat.
Är det någon mer som har haft såna besvär av sin spiral förutom vid själva mensen? För mig funkade den hyfsat i början men det blev bara värre och värre.

Jag tog ut min kopparspiral för snart ett år sedan och kan säga att det var ett av de bättre besluten jag tagit. Vet inte hur vanligt det är (inte alls enligt min bm) men jag hade ont typ jämt i slutet. Vid ÄL, vid mens, vid sex, jag blödde t.o.m vid sex sista tiden och då bestämde jag mig för att ta ut den. Enligt barnmorskan så satt den perfekt och man ska inte kunna känna den som tjej när om den sitter rätt men det gjorde jag likt förbannat.
Är det någon mer som har haft såna besvär av sin spiral förutom vid själva mensen? För mig funkade den hyfsat i början men det blev bara värre och värre.
Kopparspiral funkade inte för mig. Det funkade först, men sen hade jag mens konstant, plus mer mensvärk än innan.
Har nu hormonspiral och den funkar finemang!

Nu har jag haft min hormonspiral i 3 månader... Nästa vecka åker den ut..
Fick sån depressionsgrej för en månad sen och den va inte å leka med...

Usch vad jobbigt men skönt att du har fått tid för att ta ut den.
Imorse var jag hos bm för att göra ett nytt försök att sätta in den och denna gången kom den på plats. Men jag tyckte att det gjorde ont, obehaglig känsla och viss smärta om än övergående. Nu sitter jag här med mensvärk o blödning. Vilket är helt normalt. Men usch vad jag hoppas att detta ska bli bra.

Nu har jag haft min hormonspiral i 3 månader... Nästa vecka åker den ut..
Fick sån depressionsgrej för en månad sen och den va inte å leka med...

Även jag blev deprimerad av hormonspiral. Det i kombo att jag blödde konstant gjorde så jag tog ut den efter 3 månader.

Jag läste någonstans att man skulle ge det 6 månader för hormonerna att stabilisera sig, men jag fick ingen info om det när jag bytte spiral för några veckor sen. De kanske inte sa något eftersom det är min tredje spiral nu?

Jag läste någonstans att man skulle ge det 6 månader för hormonerna att stabilisera sig, men jag fick ingen info om det när jag bytte spiral för några veckor sen. De kanske inte sa något eftersom det är min tredje spiral nu?

Jo men när man sitter å googlar hur man enklast tar självmord känner jag att jag inte tänker vänta 3 månader till på att hormonerna ska stabiliseras

Min gjorde ont vid mens och emellanåt vid sex, stod inte ut så länge.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka