Spiral eller minipiller, åsikter önskas.

Sv: Spiral eller minipiller, åsikter önskas.

Usch, det där lät ju verkligen inte roligt - stackars dig!

Men jag har varit gravid och ca. 2 månader efter förlossningen så går man på ett återberök hos BM för att stämma av att allt är bra "där nere"... och hon hade dessa tre alternativ att välja på förutom kondom då (som går bort helt hos mig).
Tydligen så är spiral ett bra alternativ efter en graviditet enligt BM, men jag ska ju välja vad jag vill och jag vet som sagt inte riktigt hur jag vill ha det (jag är nog lite feg också).
Just nu lutar det ändå mot att prova en kopparspiral... jag ska ringa till BM igen och fråga ut henne.
 
Sv: Spiral eller minipiller, åsikter önskas.

Då så, då är det en helt annan sak iom att du fått barn. Då borde det vara ett bra val :)
 
Sv: Spiral eller minipiller, åsikter önskas.

Ni som har kopparspiral märker ni av någon förändring i kroppen eller "knoppen"? Jag tänker att kroppen kanske reagerar mot just koppar, som är en metall.

Jag har provat p-piller, hormonspiral (*ryser*) och k-spiral och jag älskar min k-spiral :love:

Det gjorde inte ont att sätta in någon av spiralerna, men jag hade lite värk (typ lätt mensvärk) någon dag.

Min mens blev kraftigare de första mensperioderna efter insättningen, men stabiliserades sen och jag fick även mens i färre dagar. Ingen mensvärk (som jag konstigt nog har utan spiral). Det bästa av allt med k-spiralen (till skillnad mot h-spiralen) är att jag mår helt toppen i knoppen :)
 
Senast ändrad:
Sv: Spiral eller minipiller, åsikter önskas.

tänkte bara säga att jag blev gravid med mitt andra barn trots minipiller.
så spiral kan ju vara säkrare...
 
Sv: Spiral eller minipiller, åsikter önskas.

Jag har p-dator, älskar den!!

Den är bra både när man vill o inte vill bli gravid, slipper kraffs i kroppen och slipper ta hormoner, man kan bara vara sig själv helt enkelt :)
 
Sv: Spiral eller minipiller, åsikter önskas.

Spiral verkar jättesmidigt, men jag vågar helt enkelt inte sätta in en. Har stor fobi för smärta i den regionen :D

Samma här! Vill ha kopparspiral när barnet jag har i magen nu är fött. Men är mycket mer rädd för att sätta in spiralen än den kommande förlossningen.:crazy:
 
Sv: Spiral eller minipiller, åsikter önskas.

Fler plusspoäng för kopparspiral alltså?!!

Du fick mig att bli mer positiv och lite mindre feg - tack!
 
Sv: Spiral eller minipiller, åsikter önskas.

Min heter persona, märket alltså! Ser ut som en miniräknare o sen så kissar man på en sticka o stoppar in, den läser av i urinen om man har ägloss elelr inte, har man det lyser den rött o då måste man skydda sig (många reagerar på rött som att de inte kan ha sex, givetvis kan man det men man måste ju skydda sig)
Är som sagt bra om man både vill o inte vill ha bebis, o rätt gulligt när man har ägloss för då rullar det ett ägg i displayen :)

Finns både på apoteket o på www.billigatester.se
 
Sv: Spiral eller minipiller, åsikter önskas.

Jag har hormonspiral som jag haft i 10 år och är supernöjd. Jag har inga jobbiga långa blödningar utan ett jämnt fint humör :)
 
Sv: Spiral eller minipiller, åsikter önskas.

Fler plusspoäng för kopparspiral alltså?!!

Du fick mig att bli mer positiv och lite mindre feg - tack!

Absolut fler pluspoäng för kopparspiralen! Testa är mitt råd, funkar det inte bra (ge den 3-4 månader) så kan du ju ta ut den. Jag tar gärna att ha lite kraftigare mens (använder menskopp :love:) och mår bra psykiskt mot att ha mindre mens men ingen glädje i livet (se nedan).

Sen är det ju många som är väldigt nöjda med hormonspiralen, men den är ganska dyr (k-spiralen är gratis har jag för mig) och då kanske det känns tristare att byta?!

Mitt problem med hormonspiralen var att jag hamnade i ett vacuum, det kom smygande och jag mådde bara sämre och sämre utan att jag själv fattade det först. Det var hemskt och de som säger att hormonerna i den bara verkar lokalt vet inte vad de pratar om... Men effektivt p-medel var det ju onekligen... :crazy:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp