Spinoff: Minsta hundarna.

K

Kia

Glimfeather skapade för ett tag sedan en tråd om de minsta & största hundarna. (Guinnessrekordbok).

Men vem har den minsta hunden på Buke? :)
Jag tänker mankhöjdsmässigt!

Sv: Spinoff: Minsta hundarna.

Min minsta vuxna hund ligger på 25 cm, men jag tvivlar på att hon är minsta bukehunden..Finns säkerligen någon vavva-ägare här inne ;)

Äger bara stora hundar nu, men när jag var yngre hade jag en mycket liten hund vars marschvikt var 1.8 kg (chihuahua).

Mitt skrot ligger på knappa 22 cm i mkh. Men det lär ju som sagt finnas dom som har vavvor som är mindre :D

Hennes normala vikt låg på konstant 1.8 kg. Hon åt varannan dag och var jättefin i hullet. På äldre dagar blev hon hungrigare och ökade vikten till lite drygt 2 kg. Har inte mätt mankhöjden, men hon var en "pyttehund", jätteliten.

Men du har minsta hunden hittills ;)

Min minsta hund ligger på 56 cm. Så hon är liksom inte ens i närheten! :rofl:

Då kan jag tala om för dig att min 1.8 kg hund var betydligt mindre än 22 cm.....

Ja, det förstår jag också..... :confused: men det finns ju ingen exakt mankhöjd på den?!

Min Lady var strax under 20 cm i mankhöjd. Oficiellt, i registert är hon fortfarande min, så jag leder ;)

Min chihuahua är 19 cm hög och väger precis 2 kg.
Hon fyllde 2 år för några månader sedan.

Här är vi i Värmland och ute och går i skogen:
normal_Staceyv%C3%A4rmlandapr07.jpg

Här leker hon med en pinne på gräsmattan. Det var på Irland innan flytten till Sverige.
staceywithstick1.jpg

När hon var 10 veckor gammal vägde hon 9 hg och stod med alla 4 benen i min handflata. :love:

Senast ändrad:

Och därför är hon alltså inte minst??:confused: :mad: :angel:

Skämt åsido,
Tänkte aldrig på hennes mankhöjd då hon var balnd de allra minsta för rasen. Söt var hon :love: Men nu har jag övergått till en större ras som inte kvalificerar sig för denna diskussion. :)

Så länge räkte det ;) Räckte med att jag satt mej på cykeln och åkte hem så dök det upp mindre småttingar :D

Och därför är hon alltså inte minst??:confused: :mad: :angel:

Nej, nej... Missförstå mig rätt! :D
Jag menar inte alls att din hund inte är minst!
Jag ville bara veta lägsta mankhöjden på Bukehundarna! ;)

*OT*
Mina hundar passar inte in här heller. Ev. i en "tvärt-om-tråd" :rofl:

vad är världensminsta hund-mankhöjd? det ligger vell lite över 10 typ 15 cm va!? Jag kan ha helt fel då får ni rätta mig har ingen rekordbok här

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 561
Senast: fixi
·
Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
835
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka