Det är kvinnor så då heter det att man hittar kärleken och då är det a-ok.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är kvinnor så då heter det att man hittar kärleken och då är det a-ok.
Som sagt du får ha vilken åsikt du vill, men det blir mer givande om du svarar på det du citerar och relaterar till det.Man får ha vilken åsikt som helst. Och jag håller inte med dig bland annat i det här fallet.
Vilket jag anser jag har gjort.Som sagt du får ha vilken åsikt du vill, men det blir mer givande om du svarar på det du citerar och relaterar till det.
De flesta här har ju sagt att det är lika illa.Det är kvinnor så då heter det att man hittar kärleken och då är det a-ok.
Ja men den texten är fortfarande där, i media. Och den visar en annan sida.De flesta här har ju sagt att det är lika illa.
Jenny Strömstedt har väl sin fulla frihet att tycka vad hon vill i en krönika?Det är kvinnor så då heter det att man hittar kärleken och då är det a-ok.
Det är bara annat val av ord precis som jag påpekade tidigare, det är inte hon som åker eller hur?Jenny Strömstedt har väl sin fulla frihet att tycka vad hon vill i en krönika?
För övrigt skriver hon ”Sedan är det de svenska kvinnorna som på äldre dagar åker till Gambia på semester i en förhoppning att hitta kärleken”. I en förhoppning.
Hon jämför dessutom med män med thailändska flickvänner i texten.
Var säger hon att det är ok, som du påstår?Det är bara annat val av ord precis som jag påpekade tidigare, det är inte hon som åker eller hur?
"Var säger hon att det är ok, som du påstår?
Då läser vi väldigt olika."
Bara den hjärtlösa vill krossa andras tro på kärleken.
Men i den utomståendes blick lurar kärlekssveket i en osäker framtid där kulturkrockar, åldersskillnad och växande ekonomisk trygghet viktar om vågskålarna, som i alla relationer. En gång i en annan tid åt jag lunch med en man jag inte hade några andra planer med än att just äta lunch, men som var mycket rik. När han förstod vidden av mitt ointresse brast han ut i bikt. ”Ingen (ung kvinna) vill ha mig eftersom jag är för gammal för fler barn (så att arvet säkras), men för ung för att dö i en hjärtinfarkt inom en rimlig framtid (så att hon kan ärva och gifta om sig). Vill du inte ha en väska åtminstone?”
Det ville jag inte.
Kanske kan de seriösa Gambiakvinnorna mitt i soppan av global fattigdom och ojämlika villkor ändå bidra till att luckra upp någon möglig gammal princip i kärleksmatematiken.
Jag väljer att tro på det."
Ja? Det är ju vad de kvinnorna säger. Ska de inte få göra det i tidningen eller vad är din poäng?
Poängen är hur man framställer situationen.Ja? Det är ju vad de kvinnorna säger. Ska de inte få göra det i tidningen eller vad är din poäng?
Men den typen av artiklar som du länkar till där lämnar ju enbart utrymme till att det framställs som de intervjuade beskriver det, eller att man inte skriver alls. Det står ju envar fullständigt fritt att tänka saker utifrån vad de läser. Att 100% av läsarna enbart ser en solskensdränkt kärlekssaga, framstår inte som troligt för mig. (Dessutom kan man ju tänka sig en faktaruta bredvid, som handlar om Gambia, om turism i Gambia, om hiv i Gambia osv osv.)Poängen är hur man framställer situationen.
Männen i Thailandsdrömmar fick komma till tals i en hel dokumentär. De blev inte bli ifrågasatta. I båda fallen - Gambia och Thailand - så får man se hur de inblandade ser på saken och sedan får man sina egna slutsatser.Poängen är hur man framställer situationen.
Men när det gäller Strömstedts krönika, så uppfattar jag din läsart som väldigt underlig. Jag såg helt andra saker i den texten än vad jag uppfattar att du försökte lyfta fram.
Det skulle jag tro, ja. Jag skulle inte ha helt lätt att hantera om någon av mina ensamstående kvinnliga vänner i min egen ålder kom hem och på en vecka hade blivit upp över öronen kär i någon hälften så gammal i Gambia.Exakt. Hennes resonemang var långt mer kompext än ”Det är kvinnor så då heter det att man hittar kärleken och då är det a-ok.”
Dessutom, vad gäller de här kvinnorna: ett av de säkraste sätten att bli fördömd av maximalt antal personer är nog att vara 50+ och ha en historia i Gambia.
Nej, sannerligen inte!Det skulle jag tro, ja. Jag skulle inte ha helt lätt att hantera om någon av mina ensamstående kvinnliga vänner i min egen ålder kom hem och på en vecka hade blivit upp över öronen kär i någon hälften så gammal i Gambia.