Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag som tidigare innan den här tråden alltid trott att det är döda spindlar jag hittar lite här och där inomhus, men sen har jag ju lärt mig att de förmodligen ömsat. Jag har ett lite skräckblandat förhållande till dem, de är både fascinerande och läskiga djur, helst har jag dem på långt avstånd från mig och kan hoppa högt om jag blir överraskad, men jag vill absolut inte döda dem om det går att undvika utan brukar nöja mig med att slänga ut dem.Liten bildserie.
DONE!
Om det är en död spindel är den så gott som alltid ihoprullad till en liten klump. Är det någonting spindelaktigt som är lite prassligt och slarvigt är det med största sannolikhet ett skinn bara.Jag som tidigare innan den här tråden alltid trott att det är döda spindlar jag hittar lite här och där inomhus, men sen har jag ju lärt mig att de förmodligen ömsat. Jag har ett lite skräckblandat förhållande till dem, de är både fascinerande och läskiga djur, helst har jag dem på långt avstånd från mig och kan hoppa högt om jag blir överraskad, men jag vill absolut inte döda dem om det går att undvika utan brukar nöja mig med att slänga ut dem.
Taskigt att kalla Hele för idiot bara för att hen inte matchade skorna till resten av outfiten tycker jagRåkade också göra en liten beställlning när jag såg att en hemsida hade fått hem Idiothele mira slings.
Lånar bild från google.
Jag känner mig så otroligt okunnig - spindlar ömsar skin??!?! Men hur? Jag har trott att det typ bara var reptiler som gjorde det. Blir det liksom ett "helt" skin från både kroppen och benen?Liten bildserie.
DONE!
Jag döööör! Jag vet fortfarande inte varför jag tycker de är så söta när de ligger på rygg i sina fina mattor men de är verkligen urgulliga!Liten bildserie.
Många insekter ömsar när de växer, somliga bara när de 'ändrar form'. Japp, det blir ett helt skinn! Det jag håller i handen i båda mina senaste "ömsningsinlägg" är de torra skinnen, inte själva spindlarna. De är ömtåliga efteråt och bör inte hanteras eller flyttas på.Jag känner mig så otroligt okunnig - spindlar ömsar skin??!?! Men hur? Jag har trott att det typ bara var reptiler som gjorde det. Blir det liksom ett "helt" skin från både kroppen och benen
De itter definitivt mest i sitt hörn, eller i sitt hål. Det är därför det är lite bortkastat med stora terrarier/burkar åt dem, de väljer sin spot, gör sitt bo och lever där. De allra flesta taranteller är opportunistiska rovdjur och äter bara när något råkar knalla förbi, jämfört med till exempel vargspindeln, hoppspindeln och andra som jagar aktivt.Hur aktiva är spindlar? Rör dom på sig i terrariet? Eller sitter dom mest i sitt hörn?
Tack för svar. Vad spännande och fascinerande! Kollade bilden ovan igen, trodde tidigare att det var själva spindeln inte att det bara var skinnet - wow!Många insekter ömsar när de växer, somliga bara när de 'ändrar form'. Japp, det blir ett helt skinn! Det jag håller i handen i båda mina senaste "ömsningsinlägg" är de torra skinnen, inte själva spindlarna. De är ömtåliga efteråt och bör inte hanteras eller flyttas på.
Det är därför rumpan är alldeles tom i de bilderna. Annars är den ju rund och go!Tack för svar. Vad spännande och fascinerande! Kollade bilden ovan igen, trodde tidigare att det var själva spindeln inte att det bara var skinnet - wow!