Spin-offar på personlighetstest från dejtingtråden

Hyacinth

Trådstartare
Bland annat! :) Du kan göra testet här: https://www.16personalities.com/sv/gratis-personlighetstest

Tycker resultatet stämt in till stor del på mig själv och många jag känner. Gissar väl att det är därför en del använder det i dejting också, för att det säger en del (självklart långt ifrån allt) i enbart fyra bokstäver.

Jag har gjort såna där flera gånger i jobbsammanhang och liknande, och jag är väl schizofren eller en social kameleont, för jag får olika nästan varje gång.

Nu gjorde jag testet och fick:

DIN PERSONLIGHETSTYP ÄR:
“VIRTUOSO”
(ISTP-T)

Vilket jag inte fått förut:D

Om man får samma svar varje gång, anpassar man sig då efter svaret?
 
Jag har fått olika svar de gånger jag gjort provet. Trots att jag tycker att jag svarat ärligt. Är nog lite skeptisk till den här typen av tester. Eller så passar den inte mig som bipolär kanske.
 
“Logiker” Personlighet
(INTP-A / INTP-T)
Lär dig av gårdagen, lev för dagen, hoppas för morgondagen. Det viktiga är att inte sluta ifrågasätta.

Albert Einstein
 
Jag har fått olika svar de gånger jag gjort provet. Trots att jag tycker att jag svarat ärligt. Är nog lite skeptisk till den här typen av tester. Eller så passar den inte mig som bipolär kanske.

Det är där jag funderar, jag har ju ett livligt EKG och äter oftast antidepressiva (om jag inte är speedad och tycker de inte behövs). Sen tror jag att jag får olika svar beroende på om jag gör test i jobbsammanhang eller privat. Båda är ärliga svar, men jag har olika frekvenser för olika sammanhang.
 
Jag undrar mest över folks besatthet av att a) få känna igen sig, b) få sätta en etikett på sig själva.

Om jag stötte på någon som sa Jag är XYZV-2 som om det förklarade något, och som om jag självklart var med på det tåget, skulle jag bli rätt avtänd och tänka att hen läst för mycket kvällstidningspsykologi.
 
Jag har gjort såna där flera gånger i jobbsammanhang och liknande, och jag är väl schizofren eller en social kameleont, för jag får olika nästan varje gång.

Nu gjorde jag testet och fick:

DIN PERSONLIGHETSTYP ÄR:
“VIRTUOSO”
(ISTP-T)

Vilket jag inte fått förut:D

Om man får samma svar varje gång, anpassar man sig då efter svaret?

Jag tycker alltid att jag kan känna igen mig i båda ytterligheterna i flertalet påståenden så jag blir så förvirrad av såna test även om jag också älskar dem. Som frågor av typen ”jag mår som bäst av struktur och ordning”. Det gör jag ju, men det innebär inte att jag har någon struktur? Eller i testet i dejtingtråden där det var en fråga som var typ om man har det välstädat i hemmet och på arbetsplatsen, men för mig är det en extrem skillnad på mitt mycket städade hem och min kaotiska arbetsplats där jag har papper och kaffekoppar överallt.
 
Jag tror att jag fått den här de flesta gånger jag gjort ett liknande test, men någon enstaka gång en annan.

DIN PERSONLIGHETSTYP ÄR:
“ADVOKAT”
(INFJ-T)
 
Jag undrar mest över folks besatthet av att a) få känna igen sig, b) få sätta en etikett på sig själva.

Om jag stötte på någon som sa Jag är XYZV-2 som om det förklarade något, och som om jag självklart var med på det tåget, skulle jag bli rätt avtänd och tänka att hen läst för mycket kvällstidningspsykologi.
Men ja! När folk drar fram BNPJY eller WWFQ8 som om jag ska förstå dem vill jag hälla deras ekologiska mojito i en syltburk över deras huvuden.
 
Sedan kan jag lägga till att jag ÄLSKAR olika typer av personlighetstester, quiz eller en random enkät. Jag har testat vilket hogwartshus jag skulle sorteras in i baserat på tex. min favoritdisneyprinsessa lite för många gånger för att det ska vara värdigt. :D
 
Just nu är jag en INFJ-A

83% Introvert
53% Intitutiv
54% Princip-fokuserad
79% Planerande
71% Självsäker

Sen tar jag dylika tester med inte bara en nypa, utan en skottkärra salt, för jag tror faktiskt inte att man är densamma hela tiden utan att man varierar en hel del, både kort och långsiktigt.
 
Jag tror att svaren ju blir väldigt olika beroende på i vilken fas en befinner sig och därmed blir det svårt att svara "rätt". Är jag deprimerad är jag extremt introvert och vill bara vara ifred med mitt deppande som ior - när jag är lite manisk är jag väldigt "på". Så jag får ju helt olika kombinationer.
Men precis! Jag VET att jag är otroligt introvert egentligen (typ naturligt), men är jag manisk är jag ju betydligt mer utåtriktad.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp