Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Anton Berg?Jag är en gammal tant i smaklökarna, vilken chokladask ska man välja om man gillar körsbär i likör och sånt? Att ställa bredvid marmeladkulorna
Blomme i madeiraAnton Berg?
Ja, Anton Berg. De har ju en ask med små chokladflaskor fyllda med olika spritsorter!Jag är en gammal tant i smaklökarna, vilken chokladask ska man välja om man gillar körsbär i likör och sånt? Att ställa bredvid marmeladkulorna
Apricot in brandy är inte dum den heller, men de har gjort dem så små (egentligen bra) men det var rent ljuvligt med de stora chokladbitarna.Blomme i madeira
+1Jag är en gammal tant i smaklökarna, vilken chokladask ska man välja om man gillar körsbär i likör och sånt? Att ställa bredvid marmeladkulorna
den ser god ut! Är det äcklig sprit eller frukt/bär-fyllning i någon av de?
+1
Sedan det här räddningsförsöket misslyckades och tragedin var ett faktum så är jag också intresserad. Sedan 2010.
Visa bifogad fil 134227
Anthon Berg Cherry in Rum kanske?Jag är en gammal tant i smaklökarna, vilken chokladask ska man välja om man gillar körsbär i likör och sånt? Att ställa bredvid marmeladkulorna
Importerad av Svärmor från Spanien med bara körsbär i chokladJag är en gammal tant i smaklökarna, vilken chokladask ska man välja om man gillar körsbär i likör och sånt? Att ställa bredvid marmeladkulorna
Nästan. Det är det där med marsipanen som inte är min grej.Anthon Berg Cherry in Rum kanske?
Absolut hade jag valt hantverkschoklad i första hand, men har lite svårt att få tag på det här i norr. Undrar nu mest vilka askar jag ska välja som går att hitta i vanlig affär.Visa bifogad fil 134229
Den här väljer jag istället. Av tradition. Annars har jag i år (äntligen!) hittat till Ejes choklad på Östermalm, sthlm, och skulle kunna ge dem halva kreditkortet för att fira jul med deras praliner. Men i år kostar det mer än vanligt att plocka ihop egna praliner hos sakkunnig hantverkare.
Map sprit i choklad, så vill jag signa upp för det laget. Som budget äter jag anton berg och liknande om livet är motvalls, men det är ju skillnad om en får handgjorda praliner med riktig sprit istället för essenser. Stor jävla sorg att stans Chocolaterie lagt ner...
Många pralinmakare skickar med post inom landet, men jag förstår att det finns tusen och en anledning till att undvika det.Absolut hade jag valt hantverkschoklad i första hand, men har lite svårt att få tag på det här i norr. Undrar nu mest vilka askar jag ska välja som går att hitta i vanlig affär.