Spillers Senior Maintenance Mix

C

Cyphera

Någon som vet hur mkt SRP som detta foder innehåller? Lyckas inte mejla den svenska grossisten. Tack på förhand!!

Sv: Spillers Senior Maintenance Mix

Skulle även vilja veta kalcium- och fosforinnehållet! :banana:

Hej!

Hoppas det här kan hjälpa:

Spillers Senior Maintenance Mix - Framtaget för äldre lättfödda hästar som inte behöver ett uppbyggnadsfoder, utan som drar nytta av speciellt stödjande näringsämnen.

- Lågt energivärde och med högt halt av lättsmälta fibrer och med lågt stärkelseinnehåll, för att minska risken för viktökning och upphetsning.

- Idealiskt för lättfödda, oädla typer av hästar och för sommarutfodring av dem som normalt får Spillers Senior Conditioning Mix på vintern.

- Innehåller Glycosamin 2 g/kg foder.

Analys:
Olja 4,5%, Protein 12%,Smältbart protein 102g, Fibrer 16%, Smältbar energi i MJ 10,4
Vitamin A 12,500 iu/kg, Vitamin D3 1,500 iu/kg, Vitamin E 250 iu/kg, Lysin 0,5%, Selen 0,3 mg/kg, Koppar 30 mg/kg, Zink 100 mg/kg, Mangan 90 mg/kg, Glucosamin Hydroklorid 2 g/kg, Yea-Sacc 2 g/kg, Ca 1,0% (10 g), F 0,6% (6 g).

Mvh / A

Tack!! Var hittade du värdena? Har du samma värden för "Senior Conditioning Mix"? :d

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 107
Senast: QueenLilith
·
Hundhälsa Okej jag behöver hjälp, ju mer jag grotta ensam desto svårare blir det. Jag ska byta foder till Emiron, hans mage är inte vad den borde...
2
Svar
24
· Visningar
5 342
Senast: calm
·
Foder & Strö Hej, min häst är ganska så mager, man ser revbenen. Han får fritillgång till hö, 1 liter müsli original och lite över 1 liter lucerne...
Svar
6
· Visningar
1 833
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Hej! min hund har varit inlagd och håller på att återhämta sig efter en akut pankreatit. Hans värden har gått ner men jag är...
Svar
3
· Visningar
2 502
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25