spillers "response energy mix"

A

Alva24

Någon som fodrat med detta? eller ev med cool mix? skulle gärna vilja veta lite mer om dem. Läst på hemsidan men vill gärna höra från ngn som använt det med.

Sv: spillers "response energy mix"

är det verkligen ingen som har häst som äter det?

Jag fick med två säckar Spiller när jag köpte min häst. Slow release energy mix heter "min" sort. För tävlingshästar som ska vara på "G" men inte bli heta. Alla hästarna, ca 17 st i det stallet hon kom ifrån äter samma foder. Travstall med allt ifrån åringar upp till tävlingshästar i full kondition. Jag tycker att det verkar vara ett mycket bra foder som ser smakligt ut och hästarna älskar det. Förut så åt hon ca 4kg per dag, nu äter hon nu ca 0.75kg spiller /dag och utöver det havre, korn, lusern och majs. (I musli blandning) + betfor. Totalt äter hon ca 2,3kg kraftfoder /dag. 4 år och 1.68 i mkh. Hoppas på en framtid inom distans så jag gillar konceptet "Slow release" och kommer nog fortsätta fodra med spiller till viss del, ungefär som idag.
/movgli

ok, tack för svaret. Då tror jag att jag skall kolla upp det och testa det på min häst.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 070
Senast: Roheryn
·
Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
583
Senast: Kristall10
·
Juridik & Ekonomi En omöjlig fråga att svara på, jag vet, men jag undrar ändå om någon som kan mer än jag om sådant här vågar sig på en spekulation...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 072
Senast: Sharpless
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 438
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar