• Avel
  • Trådstartare Trådstartare pialotta
  • Startdatum Startdatum
P

pialotta

Hej
Jag råkade se på TV i eftermiddags, en rolig hoppning från Olympia. Det var 5 hinder i följd med likadant färgade bommar, 2 språng mellan varje. I sista omgången (fjärde) var hinderhöjden på 1.83 och Spender S petade bommen på sista. Han och Maria G. kom 2:a
Spender S hoppade fantastiskt bra, taxerade super.
Men det är en lite lustig (=ovanlig) stam, Silbersee - Caretino.
Silbersee har väl inte gett så mycket, eller??
Caretino tror jag mycket på, men han är ju redan ute ur Svedala.
Nån som vet mer om Silbersee och Caretino och Spender S? Jag är nyfiken på vad hans mamma gjort också.
/P

www.team-s.nu Vet iofs inte om den fungerar än... Spender S fick 10-10 i hoppning på bruksprovet och vann svårklassdebuten redan som 7-åring.

Har inte sett så många avkommor men Silbersee själv var ju framgångsrik i svår hoppning.

Men Caretino har väl aldrig varit i Sverige? Jag vet iaf att Spender S mor inte har gjort särskilt mycket på tävlingsbanan. Jag har för mig att Arnold Assarson utbildade henne, men sedan fick hon gå in i aveln direkt. Jag har själv betäckt med Spender så jag har förhört mig en hel del om honom (och träffat honom).

Såg du att han la in ett travsteg mellan det näst sista och sista hindret? Det har jagt aldrig sett en så stor häst göra!

men vad hette den hingsten som Lennart Lindelöv hade här för några år sedan? Var det inte Caretino?

Travsteget som Spender S la in för att komma rätt på hindret var flott, han visade riktiga sambatakter där :).
Jag vet en annan häst som gjorde så, det såg faktiskt ut som att hon dansade till lite före hindret.

Jag har också träffat honom, han har utstrålning. Vad är det för stam på ditt sto?

Silbersee har tävlat svår internationell hoppning och vunnit massor av med segrar, bland annat Aachens Stora Pris.
I avelsboxen har han lämnat en riktigt bra avkomma som hette Silwester som i sin tur lämnat mängder av bra avkommor bland annat red Maggan Bäckström en avkomma till honom för ett par år sedan som hette Sydney.
:D

Lennart Lindelöv importerade sperma från Caretino och Corrado I för några år sedan.

Nix, Caretino har tävlats av Bo Kristoffersen och Ludger Beerbaum. Tyvärr skadade han sig strax efter att LB tagit över honom och sedan dess har han "bara" avlats på. Han blev etta när han gjorde sitt 100-dagars test.

Mitt sto är efter Alcatraz-Utrillo. Jag tror att det ska bli bra, de kompletterar varandra bra. Hon har dessutom en extremt vackert huvud/hals, Spender S har ju lite kort hals. Det är bara drygt tre månader kvar nu, det ska bli så otroligt spännande!!!

Ja att han varit mycket framgångsrik i svår hoppning vet jag.
Han har också flera godkända hingstar efter sig (i Tyskland?). Och så kanske han inte fick så många ston här, så enkelt kan det vara.

Å jag håller tummarna! Det var en spännande kombination, Spender - Alcatraz!
/P

Jag vill minnas att Silbersee har gett bra avkommor i fältävlan också, Pia Pantsu vann en årgångstävling för ett par år sedan med en som hette Silber Key, tror jag. Vet dock inte vad det blev av den sen.

Jag tror inte att Silber Key är efter Silbersee jag tror faktiskt det är en ren fullblodshäst men jag kan ju förstås ha fel.
Någon :confused:

Liknande trådar

Hoppning Poletten har trillat ner hos herrn, hoppning är ungefär det roligaste som finns. So far so good, han har börjat ta tag i hindren själv...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 599

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka