Spender S 1054

urkella

Trådstartare
hej jah undrar om det är någon som vet något om hingsten Spender S, hur dan han är i psyket, om vakommor mm. kram* :rofl:

Spender S godkändes i våras så han har inte hunnit få nägra avkommor än! (åtminstone inte några "officiella"... Huruvida andra finns har jag ingen aning om!)
Jag såg honom på bruksprovet och skulle gissa att det är en häst med MASSOR av krut i. Han reds på stångbett och hoppade som en kanonkula = det sa bara "PANG" så var han uppe i luften...

Jag har betäckt med Spender S och innan jag bestämde mig träffade jag honom hos Helena Hugosson som red honom innan Maria Gretzer. Han är otroligt snäll och vänlig häst, fast man märkte ju att han var hingst! Han är stor, men inte tungriden enligt Helena. Hon har alltid ridit honom på stångbett, men Maria Gretzer håller på att "göra om honom" så som hon vill ha honom och hon tränar med vanligt tredelat, fast jag tror fortfarande att hon tävlar på stång (åtminstone efter vad jag såg från Olympia). Både Maria och Helena säger att han är extremt hinderklok. Dessutom har han pussmule! (Fast å andra sidan är mitt sto inte särskilt pussigt så det kanske vi inte får någon nytta av i alla fall!).

ja, som om han sprätter upp av en fjäder.
Ungefär som den här gröne hopparen: :bump:
/P

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Hästmänniskan Hej! Jag söker en häst jag hade hand om en tid för några år sedan. Har undrat vart den tog vägen, då ägaren inte velat uppge det. Han...
Svar
16
· Visningar
1 582
Senast: Rosett
·
Hundträning Hej, Undrar om någon har något tips för att få hunden att sluta äta gräs i spåret. Kör personspår och när hon koncentrerar sig är hon...
Svar
5
· Visningar
969
Senast: Milowe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka