Reykur

Trådstartare
Jag söker en oval spegel med mörk ram och "antik känsla". Vart tusan hittar man dylikt? Jag har letat på loppisar och second hand men det jag är ute efter finns inte.

Visa gärna bilder på era speglar om ni har något dylikt!

Sv: Speglar

Men, vad lustigt, skulle precis posta ett nytt inlägg med rubriken "Speglar" när jag såg din! Hoppas det är ok att jag hoppar in i din tråd så här. (Annars får du kasta ut mig så skriver jag en egen).

Jag är också på jakt efter spegel, men en rektangulär, helkroppsspegel i antikvitt och med lite gammal känsla, men det är toksvårt! Alla tips på affärer där det kan finnas mottages tacksamt.

Lovar att hålla utkik åt dig också när jag är ute på jakt!

Man letar reda på en ram som passar ens önskemål, lämnar den till glasmästaren och vips så har man spegeln man vill ha. ;)

Så gjorde iallafall jag när jag hittade en hemsk tavla med en underbar ram på loppis.

Man letar reda på en ram som passar ens önskemål, lämnar den till glasmästaren och vips så har man spegeln man vill ha. ;)
Exakt. :) Alternativt letar man reda på en bild på en ram, en duktig möbelsnickare, och sedan samma glasmästare. Spegeln blir dyrare än på loppis men helare, i bättre skick och garanterat unik, precis som du vill ha den.

Exakt. :) Alternativt letar man reda på en bild på en ram, en duktig möbelsnickare, och sedan samma glasmästare. Spegeln blir dyrare än på loppis men helare, i bättre skick och garanterat unik, precis som du vill ha den.

:angel: Eller så vill man ha en "ram" som verkligen ser antik ut, använd osv. ;)

Jag älskar min feta, stora, guldmatta ram som bär spår av ålder. :love:

:angel: Eller så vill man ha en "ram" som verkligen ser antik ut, använd osv. ;)

Jag älskar min feta, stora, guldmatta ram som bär spår av ålder. :love:

Det är samma känsla här. Jag vill ha en spegel som verkligen ser ut som om den varit med om lite, har en historia.
Jag hittade en spegel vars "typ" jag gillade men materialet och färgen var bara helt fel.

Jag får fortsätta kila runt på loppisar helt enkelt!

Liknande trådar

Hemmet Det står helt still i huvudet, men visst finns det väl ett begrepp för dörrar som har det här mönstret/strukturen? Hade dörren haft...
Svar
7
· Visningar
516
Hemmet Kort intro: Min frys är full. Jag vet att jag behöver extra frysmöjligheter över julen. (Nej, min ordinarie frys kommer inte att tömmas...
2
Svar
23
· Visningar
1 241
Senast: NilHe
·
Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 301
Senast: LinnK
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 147
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2