Spegel till släpet - backhjälp

HRynkel

Trådstartare
Hej,

Jag har sett detta innan men hittar det inte nu - jag letar efter en spegel på pinne (eller liknande) man sätter på släpet för att lättare kunna se att man backar in rätt för att koppla på släpet!

Någon som vet vart jag kan hitta detta, nån länk eller butik?

Jag har ett Umesläp B60 om det kanske t o m är någon som vet en spegel som funkar bra med just det släpet!

Hej,

Jag har sett detta innan men hittar det inte nu - jag letar efter en spegel på pinne (eller liknande) man sätter på släpet för att lättare kunna se att man backar in rätt för att koppla på släpet!

Du kan googla kopplingslots, ingen spegel men ett hjälpmedel.

Har sett dem, men då vi/jag kör olika bilar och främst mamma vill ha spegeln kommer de ändå aldrig åka med i rätt bil. :D Och jag kommer inte gå ur bilen för att sätta på dem, backa, ta av dem och koppla på istället för att backa upp, gå ut och kolla, och ev släppa fram släpet några centimeter.
Känns mycket smidigare med en spegel som man sätter på en gång och sen finns där för den som vill och behöver använda den. Men tack för tipset ändå!

Nu ser jag att du skriver att den ska monteras på pinne, välj då en cyckelbackspegel som du monterar på lämplig pinne.

Hej,

Köp en lastbilssidospegel på skroten och skruva dit.
Funkar finfint. 🙂

Liknande trådar

Kropp & Själ Svårt att både sätta rubrik och välja prefix på detta. Häromdagen var jag med om en lite dramatisk händelse på jobbet och i efterhand... 2
Svar
30
· Visningar
1 666
Senast: ameo
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
638
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 315
Katthälsa Vi har en liten honkatt sedan ett och ett halvt år tillbaka ungefär. Hon blir tre år i år men hennes exakta ålder är okänd. Hon var...
Svar
6
· Visningar
405
Senast: DeCloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Mellanpudel
  • Uppdateringstråd 31