Spegel till släpet - backhjälp

HRynkel

Trådstartare
Hej,

Jag har sett detta innan men hittar det inte nu - jag letar efter en spegel på pinne (eller liknande) man sätter på släpet för att lättare kunna se att man backar in rätt för att koppla på släpet!

Någon som vet vart jag kan hitta detta, nån länk eller butik?

Jag har ett Umesläp B60 om det kanske t o m är någon som vet en spegel som funkar bra med just det släpet!

Hej,

Jag har sett detta innan men hittar det inte nu - jag letar efter en spegel på pinne (eller liknande) man sätter på släpet för att lättare kunna se att man backar in rätt för att koppla på släpet!

Du kan googla kopplingslots, ingen spegel men ett hjälpmedel.

Har sett dem, men då vi/jag kör olika bilar och främst mamma vill ha spegeln kommer de ändå aldrig åka med i rätt bil. :D Och jag kommer inte gå ur bilen för att sätta på dem, backa, ta av dem och koppla på istället för att backa upp, gå ut och kolla, och ev släppa fram släpet några centimeter.
Känns mycket smidigare med en spegel som man sätter på en gång och sen finns där för den som vill och behöver använda den. Men tack för tipset ändå!

Nu ser jag att du skriver att den ska monteras på pinne, välj då en cyckelbackspegel som du monterar på lämplig pinne.

Hej,

Köp en lastbilssidospegel på skroten och skruva dit.
Funkar finfint. 🙂

Liknande trådar

Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
553
Senast: Emma-pemma
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 899
Senast: Derivata
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 506
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
902
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka