Speed Air gick sönder

Sv: Speed Air gick sönder

*kl*
Har du ramlat av och slagit i hjälmen kan du inte reklamera den. Jobbar själv i hästutrustningsaffär, och jag kan säga att vi inte hade tatt en reklamation på en hjälm som har "gått i marken". Sen är det också så att hjälmar som inte är "hela" i skalet (som typ speed air som har mkt ventilation i framkant) har lättare för att spricka upp vid en avramling, eller om man slår i hjälmen hårt på annat sätt.:smirk:

:D

Vi skulle hålla ett argumenterande tal på gymnasiet och av någon okänd anledning valde jag att argumentera för att lagstifta cykelhjälms användande. Fråga mig inte varför jag valde det ämnet :p Men hur som helst läste jag in mig en massa på området huvudet och lärde mig att ett människohuvud och ett ägg är i jämförelse lika känsliga. Alltså, en människas huvud kan jämföras med ett ägg, de är båda lika känsliga.

Mvh Jordgubba :)

Senast ändrad av en moderator:

Asså GPA Speed Air är inte en säkerhets hjälm den är vara en jättebra ventilationshjälm. Bara så du vet. Jag tror inte att de reklamerar den

GPA´s hjälmar är gjort av ett material som inte spricker utan får krossskador som är mycket synliga. Du behöver alltså INTE byta ut hjälmen om du inte ser att den blivit skadad. Jag tycker du ska reklamera den. Om GPA inte går med på det så borde det gå att få skärmen bytt för en relativt liten peng.

jag tror TS menar att reklamera för att skärmen lossna, och därmed kan utge en fara för ryttaren (tex pli skuren i ansiktet) och inte för att "den gått sönder"

Om du tog dig tid och läste lite i tråden kanske du förstår varför jag tyckte det var bra att informera ägaren till hjälmen om det.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Eftersom jag hade fått sitta på finaste Dunja förra veckan närde jag en stark förhoppning om att få fortsätta på henne. Det har ju ändå...
Svar
0
· Visningar
390
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 400
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Relationer Detta är rena spekulationer dock. Personen själv är fast och fullt medveten om att det svänger REJÄLT i humör och känslor, och tror sig...
Svar
3
· Visningar
6 371
Senast: Hedinn
·
S
Hoppning Allvarliga problem med min älskade... Senaste veckorna har vi varit hos tränare och hoppar 1 gång i veckan, och en tävling under en...
Svar
14
· Visningar
1 511
Senast: Silly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka