Speciellt tävlingsträns

Vimsan

Trådstartare
Har ni ett speciellt träns när ni tävlar?
Ett lite finare som ni inte använder dagligen?

Jag fyndade ett Kiefferträns igår som jag tänkte ha som tävlingträns
nyatrnset.jpg

Sv: Speciellt tävlingsträns

Jag har för det mesta kandar när jag tävlar, men hemma så rider jag mestadels på vanligt träns.

Tycker det såg jättefint ut. :)

Det enda jag hade önskat om det hade suttit på min häst är lite bredare nosgrimma. Min har lite grövre huvud och utan täcken så ett träns med smalare nosgrimma försvinner lite på hans huvud ;)

Ett sånt hade jag då jag hade svart sadel, visst är det ett Ulla salzgeber? Jättefint men jag föredrar bredare nosgrimmor. :p

Fint! :)

Jag kör på samma hemma som tävling. Ett hööksträns med OS-pannband :D (eller mitt ihop-plockade kandar).
Sen har jag två andra träns med olika betslingar som används till hoppning/uteritt osv, så dressyrtränset används bara när jag trimmar dressyr.

Jag kör samma träns hemma som på tävling, Cavallo som har swarovscipannband... Ska däremot köpa ett att rida ut med, då han har annan nosgrimma och bett för att spara på tänder och mun...

jag har flera olika träns som jag tävlar med.
kallar dom för "fin-träns" behöver inte vara dyra,,,bara fina.

kul o variera. himla trist att ha samma träns hemma, träning, tävlingar, året om ;-)

Jättefint träns! Fast sj vill jag helst ha lite bredare nosgrimma.:D
Själv har jag samma träns på träning som på tävling. Skillnaden är att jag bytar till "finpannbanden" till tävling och ar vanliga på träning :p . Sen rider jag inte så ofta på kandar hemma, utan mest på tävling (även om hon går bäst på kandar).

Jag har samma hemma som på tävling.

Har ett speciellt tävlingsträns, detär inget dyrt men eftersom det inte används så ofta är det fint (oslitet).

kör på samma träns hemma som på tävling, billigt hööks träns med fin hurbetus nosgrimma som kostade mer än tränset :)
hoppningen blir det billigt knights träns fyndat på mässa.. hållt i många år nu, riktigt fint faktiskt.
Har även ett fint ihop plockat hubertus/glenn gordon kandar som jag använde innan då jag hade lite äldre hästar så det kan man väl säga att jag är lite extra rädd om.

Men planerar att köpa ett lite finare dressyrträns men det blir sadel först så får det avgöra färgen.

Snyggt :love: Supersnygga knoppar :banana:
Ni ser väl förberedda inför eventuella tävlingar.

Nej det har jag inte, mer än på hästens om jag haft på färsäljning då hon har haft ett av mina egna träns när hon tävlat men annars inte. Mamma präntade i mig när jag var liten att maninte skulle byta träns innan tävling eftersom alla träns inte sitter likadant. och det sitter kvar i mig ännu:angel: :)

Mina hästar har två träns och ett kandar var, ändrar om lite med nosgrimmor m.m. för hur jag känner det.
Men Otto Schumacher-tränset kommer det def. bli på tävling, det är så mkt finare än de andra tränsen! :love: Är helt lycklig över att båda pållarna kan ha det.

Mina hästar har två träns och ett kandar var, ändrar om lite med nosgrimmor m.m. för hur jag känner det.
Men Otto Schumacher-tränset kommer det def. bli på tävling, det är så mkt finare än de andra tränsen! :love: Är helt lycklig över att båda pållarna kan ha det.

bild? :d

tiiiiio

Nej inte än, men jag kan leta reda på kameran och försöka fota båda grapparna i det idag :)

Centaur: jag vet, har fortf inte kommit över det :p

Liknande trådar

Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 191
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 199
Senast: Emro
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 314
Hästmänniskan I höst väntar lite jobbförändringar för mig, och plan A är att vara kvar på nuvarande jobb i nuvarande stad bara jag och arbetsgivaren...
Svar
11
· Visningar
1 060
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur