Specialvälling för allergi?

MiniLi

Trådstartare
Hade besök av mamma och pappa idag, vi började prata om hur jag var som barn. Mamma berättade att vi var med i en studie när jag var liten där man gav någon form av specialvälling (istället för att amma) till barn med allergiska föräldrar, för att se om man kunde förhindra allergi hos barnet.
Detta var -87/88.

Mamma hade ingen aning om vad det blev för resultat eller så men jag blev nyfiken!
Någon som känner igen studien? Varit med/hört om liknande?
Är det något som förekommer idag, att man ger specialvälling av den orsaken?

Själv är jag fri från allergier. Min bror däremot som inte fick specialvälling är allergisk mot flera saker. Samband?

Sv: Specialvälling för allergi?

Var det välling eller var det mjölkersättning?

När min äldsta dotter var liten (2002) tyckte BVC att vi skulle ge Profylac (inte komjölksbaserad) i stället för Baby Semp just för att jag är allergiker. När tvåan var liten var det av någon anledning inte alls lika angeläget...
Ingen av dem har utvecklat någon allergi hittills.

Sv: Specialvälling för allergi?

Vet inte om det var välling eller mjölkersättning.. Bara att jag inte ammades utan fick det här istället.

Liknande trådar

Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 611
Senast: a1agnlju
·
Övr. Barn Jag har länge tänkt på en sak. (Nu är jag inte gravid, men ni föräldrar kanske känner igen detta så postar det därför här). Jag har...
Svar
2
· Visningar
1 606
Senast: Magiana
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 334
  • Låst
Övr. Barn Här kommer hela historien. Jag och mitt ex, alltså mamman till barnet det hela handlar om, separerade i december när hon fortfarande...
13 14 15
Svar
297
· Visningar
25 046
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30