Specialtecken!!

Rimfaxe

Trådstartare
Jag vet att det finns ett sätt att skriva upp och nervända frågetecken, tecknet för grader (°) och en massa andra konstiga specialtecken. Det finns en benämning för detta, typ ett system eller vad det kallas. Man använder sig av att trycka ner Alt-knappen och knappar sedan in en sifferkombination, i fallet med t ex grader (°) är det Alt + 0176.

Någon som vet vad jag menar, och kan hjälpa mig med vad detta sätt att skriva specialtecken kallas?
 

Liknande trådar

Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 505
Senast: __sofia__
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 355
Senast: Liran
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Som kanske många vet så har jag gjort slut med min pojkvän 💔 Eller ja min föredetta pojkvän. Men jag kommer kalla han för T nu. Och...
Svar
12
· Visningar
1 305
Senast: Pratsch
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 370
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp