Zofie
Trådstartare
Jag funderar på att få en nosgrimma specialuppsydd, då jag inte tycker att jag hittar en lös nosgrimma som är som jag vill ha den (lagom bred, lagom tjock, brun, mässingspännen, tunna remmar, inte pullback ).
Men problemet: Vet inte hur tjock jag ska våga beställa?
Tycker egentligen det är snyggast med en riktigt bred, men min D-ponny har litet och nätt huvud (kan ha shettisstorl. ) så hon kommer drunkna i en sådan.
Just nu har jag en remontnosgrimma och det ser ut såhär:
Remont
Fick låna en nosgrimma av en i stallet bara för att testa. Denna är 3,5 cm bred. Tycker att den kanske är lagom bred, men däremot lite för tjock och "bullig" så det blir lite klumpigt. Vill ha en modell som är lite "plattare".
Lånad nosgrimma
Vad tror ni blir snyggast? Hur bred ska jag ta?
Och jag är mest inne på brun med brunt foder, för vitt foder passar hon väl inte i?
Haha, beslutsångest Så nu vill jag ha lite råd från några äkta dressyrnördar
Men problemet: Vet inte hur tjock jag ska våga beställa?
Tycker egentligen det är snyggast med en riktigt bred, men min D-ponny har litet och nätt huvud (kan ha shettisstorl. ) så hon kommer drunkna i en sådan.
Just nu har jag en remontnosgrimma och det ser ut såhär:
Remont
Fick låna en nosgrimma av en i stallet bara för att testa. Denna är 3,5 cm bred. Tycker att den kanske är lagom bred, men däremot lite för tjock och "bullig" så det blir lite klumpigt. Vill ha en modell som är lite "plattare".
Lånad nosgrimma
Vad tror ni blir snyggast? Hur bred ska jag ta?
Och jag är mest inne på brun med brunt foder, för vitt foder passar hon väl inte i?
Haha, beslutsångest Så nu vill jag ha lite råd från några äkta dressyrnördar