Spatt på gammal häst

hanny

Trådstartare
Hej!

Min häst fick spatt när han var 10 år och har varit besvärsfri sedan han var 12 år gammal. På röntgen har det sett "fint" ut med bra tät förbening i de drabbade lederna. Han har fungerat väl som promenadhäst 4-5 dagar i veckan.
Nu är han 24 år gammal och har känts skum de sista två månaderna. Vi var iväg till veterinär förr förra veckan och han hade en reaktion på böjprov på ena hasen och kotan på samma ben. På röntgen finns inga nya förändringar. Han fick en behandling i kotan och hasleden och sex veckors vila i hage (gammal gubbe och busar inte direkt), men han håller redan på att svimma av leda.
Någon som varit med om samma med gamla spatthästar och hur gick det er? Veterinären ville varken säga bu eller bä...

Hanny

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
994
Senast: Sirap
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 978
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 860
Senast: Jamtland
·
Hästvård Hej! Jag har en 13 årig SWB valack som jag köpte för snart 2 år sedan som min satsning mot medelsvår dressyr. Direkt ifrån början när...
2
Svar
37
· Visningar
9 617
Senast: Bregen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar