kolblakkur
Trådstartare
Efter min tråd och min förmodade utbrändhet tog jag för ett tag sedan beslutet att gå ner i arbetstid. Har en vecka kvar på heltidsarbetet (vilket givetvis är mer än heltid denna månaden, som vanligt - arbetade 77 timmar förra veckan), sedan går jag på min 50%-iga tjänst
Rent ekonomiskt kommer det gå runt och jag har en buffert att ta av om det krisar. Men jag hade gärna tagit emot tips på hur man kan "downsize" för att få pengarna att räcka längre
Såhär långt har jag kommit:
- byter stallhyra mot stalltjänster
- använda rabattkuponger (jag har varit blind för dem tidigare när de hänger i butikerna)
- ej köpa färdigmat
- veckohandla med inköpslista
- göra storkok
- ej köpa kläder, har så det räcker. Skulle jag behöva kläder så är det begagnat som gäller.
- köpa hästsaker begagnat och endast vid behov (dvs inte handla bara för att jag vill ha, utan där måste vara ett riktigt behov)
Fyll gärna på med spartips, tror vi är många som skulle uppskatta det!
Rent ekonomiskt kommer det gå runt och jag har en buffert att ta av om det krisar. Men jag hade gärna tagit emot tips på hur man kan "downsize" för att få pengarna att räcka längre
Såhär långt har jag kommit:
- byter stallhyra mot stalltjänster
- använda rabattkuponger (jag har varit blind för dem tidigare när de hänger i butikerna)
- ej köpa färdigmat
- veckohandla med inköpslista
- göra storkok
- ej köpa kläder, har så det räcker. Skulle jag behöva kläder så är det begagnat som gäller.
- köpa hästsaker begagnat och endast vid behov (dvs inte handla bara för att jag vill ha, utan där måste vara ett riktigt behov)
Fyll gärna på med spartips, tror vi är många som skulle uppskatta det!